19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تست‌های سریع کرونا در آزمایشگاه‌های مرجع استان قم ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

دکتر محمدرضا قدیر از تهیه ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی برای انجام تست‌های سریع خبر داد و افزود: با استفاده از این کیت‌ها، امکان شناسایی بیماران کرونایی در ۳۰ دقیقه فراهم شده که در کنترل این بیماری مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این کیت‌ها برای تشخیص بیماران سرپایی استفاده می‌شود، اما برای بیماران بستری همچنان تست‌های PCR انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از طرف مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم باعث شده تا وضعیت ابتلا، تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها شیب نزولی پیدا کند.

وی افزود: به جهت رعایت همین موارد، تست‌های مثبت کرونا از 70 درصد به 30 درصد رسیده است.

قدیر در بخش دیگری از سخنان از تخلیه بیماران کرونایی از دو بیمارستان فرقانی و امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در این دو بیمارستان کمتر از ۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند و بستری‌های جدید تنها در دو مرکز اصلی یعنی بیمارستان شهید بهشتی و کامکار صورت می‌گیرد.

وی از بیماران غیر کرونایی خواست با اطمینان خاطر به همه بیمارستان‌ها غیرکرونایی مراجعه کنند به ویژه بیماران قلبی عروقی، مغزی و خاص که باید همواره تحت نظارت پزشک باشند. در بیمارستان شهید بهشتی هم بخش بیماران غیرکرونایی فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در عین حال بر ضرورت کاهش تدریجی محدودیت‌ها تأکید کرد و گفت: سیاست گذاری‌های دولت و همکاری مردم در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

قدیر با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از احتمال افزایش ساعت محدودیت تردد در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) خبر داد و گفت: ساعت محدودیت تردد‌ها در این دو روز احتمالا از ۲۱ به ۱۸ کاهش خواهد یافت. باید منتظر نظر ستاد ملی کرونا بود.

  • نویسنده :
  • منبع :