19 دی: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آنچه در قالب لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد، بدون نقص نیست و نیاز به کمال و اصلاح دارد و از نظرهای مشفقانه‌ای که برای بهبود بودجه داده شد، استقبال می کنیم.

محمد باقر نوبخت روز یکشنبه پس از ارائه گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: نخستین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسید، تلاش این بودتا آنچه از لایحه بودجه در خصوص منابع، مصارف، سیاست‌ها و همچنین آنچه که به اهداف مرتبط می‌شد به اعضای کمیسیون گزارش شود.

وی تصریح کرد: هدف بودجه ۱۴۰۰ از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت کشور کاهش مشکلات مردم است.

وی اضافه کرد: پس از پایان این گزارش اعضای کمیسیون نظرهایی روی چند موضوع داشتندکه به طور عمده معطوف به منابع بود، یکی اینکه منابع را واقع بینانه ترببینیم و دیگری بحث نفت و اینکه بتوان آن را تقلیل داده و به یک عدد قابل قبول کمیسیون رساند.

نوبخت بحث دیگر اعضا را مالیات عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون معتقدند ۲۹ درصد رشد نسبت به آنچه که ظرفیت آن وجود دارد می‌تواند افزایش یابد.

معاون رییس جمهوری به مطرح شدن بحث فروش سهام و فروش اموال که می‌توان افزایش داده شود به عنوان نظر دیگر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در باره لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: همه مشفقانه برای اینکه یک بودجه قابل دفاع و پیش بینی مطمئنی صورت گیرد نظر دادند.

وی از همه نمایندگان و اعضای کمیسیون قدردانی کرد تا بودجه منقهی که از سوی دولت ارائه شده را در نهایت به قانون تبدیل کنندو گفت: ما در دولت آن را قبل داریم.

رییس سازمان برنامه بودجه گفت: هدف مشترکی بین دولت و مجلس در باره بودجه سال آینده وجوددارد و می توان با کمک اعضای کمیسیون و اعمال نظرهای اصلاحی آ نها یک گزارش مناسبی برای کمیسیون تلفیق آماده کرد.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال آینده ۱۲ آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بیش از ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال تعیین شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : نوبخت