19 دی: سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 120 رأس دام قاچاق در قم خبر داد.

سرهنگ نصر الله سپهوند در تشریح این خبر گفت: افرادی با انتقال دام از استان لرستان به قم و پس از ابطال مجوز در مجتمع دامشهر قم، مجدداً با استفاده از مجوز و بارنامه‌ای که قبلاً از استان دیگری گرفته بودند، احشام را به استان‌های جنوبی و خراسان رضوی برای خروج از کشور منتقل می‌کردند.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان به مجتمع دامشهر اعزام و با مراقبت‌های انجام گرفته، یک‌دستگاه کامیونت کاویان حامل دام سبک را مشاهده می‌کنند که به مجتمع وارد و افراد پس از ابطال مجوز در محلی خلوت دام‌ها را به یک‌دستگاه کامیونت آمیکو منتقل کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: ماموران با خروج کامیونت آمیکو از دامشهر با تعقیب نامحسوس، آن را در عوارضی «قم-گرمسار» متوقف و راننده و 2 سرنشین خوردو که یکی از آن‌ها مالک احشام بود را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده، بارنامه ای از یک شرکت حمل و نقل با نام گیرنده و فرستنده احشام به وزن 10 هزار کیلوگرم و به انضمام مجوز حمل دامپزشکی به نام فرد دیگری به تعداد 97 رأس گوسفند به ماموران ارائه کردند لیکن تعداد احشام بارگیری شده در کامیونت با مجوز حمل از حیث تعداد مطابقت نداشته که با هماهنگی قضائی احشام به تعداد 120 رأس گوسفند به قرنطینه دامپزشکی استان تحویل شد.

سرهنگ سپهوند افزود: مالک احشام اعتراف کرد که دام‌ها را در یکی از شهرهای استان لرستان در قبال پرداخت یک میلیارد و 170 میلیون ریال خریداری و پس از انتقال به دامشهر قم با تهیه مجوز دامپزشکی در قبال 35 میلیون ریال از یک راننده تاکسی، قصد انتقال دام‌ها را به استان خراسان داشته است.

وی ارزش تقریبی احشام کشف شده در این عملیات را در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان،2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در پایان با تأکید بر مقابله پلیس با ورود و جابه جایی هرگونه کالای قاچاق به ویژه «قاچاق دام» از شهروندان خواست هرگونه تردد مشکوک خودروهای حامل احشام را از طریق سامانه تلفنی 110، به مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :