19 دی: سخنگوی یک گروه عراقی به نام گردان «قاصم الجبارین» از طرح مخرب آمریکا در عراق و همکاری این کشور با گروه تروریستی داعش پرده بر داشت.

ابو مجتبی القرشی در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، به انتقال محرمانه سلاح به عراق از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت : آمریکایی ها راکت، سلاح و تجهیزات نظامی وارد عراق می کنند تا گروه های مقاومت را به خرابکاری و کشتار متهم کنند.

وی افزود: هفته گذشته یک فروند هواپیمای"C۱۳۰" در پایگاه عین الاسد به زمین نشست. این هواپیما از کویت وارد عراق شد و حامل ۳۲ سامانه پرتاب راکت و مهمات مربوط به آنها بود.

القرشی خاطر نشان کرد که یک فروند هواپیمای باری آمریکایی نیز اکتبر گذشته مقادیری سلاح و ۲۷ دستگاه دوربین به  اربیل منتقل کرد. هواپیما ابتدا وارد پایگاه عین الاسد و سپس اربیل شد. این هواپیما از پایگاه علی السالم کویت آمده بود.

وی گفت: بعد از ورود این هواپیمای آمریکایی حامل سلاح به عراق، فعالیت های داعش در کشور افزایش یافت.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

منطقه مرزی میان استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» کانون‌های اصلی تحرک و فعالیت هسته‌های داعش در عراق به شمار می‌رود و در ماه‌های گذشته حملات تروریست‌ها از این منطقه افزایش یافته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا