19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازار تهیه واکسن کرونا در دنیا را رقابتی توصیف کرد و گفت: با توجه به شرایط پیچیده این بیماری در منطقه باید هرچه سریع‌تر از همه ظرفیت‌های بین المللی استفاده کنیم تا در اسرع وقت نیاز به این واکسن فعلا از مسیر واردات تامین شود.

دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در نشست خبری ثبت رکورد تولید بیش از چهار هزار مقاله علمی در سال در این دانشگاه با تاکید بر این که فرایند واردات این واکسن باید در اسرع وقت در کشور شکل بگیرد، افزود: به عنوان مطالبه عمومی، بهداشتی و درمانی از رییس جمهوری، مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و وزیر امور خارجه و همه دست اندرکاران درخواست می کنم همه تلاش خود را برای این کار انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن امکان توزیع واکسن مورد تایید وزارت بهداشت برای آحاد مردم فراهم شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد کشورهای منطقه درحال مصون سازی در این زمینه هستند و با توجه به شرایط پیچیده این بیماری در منطقه هرچه سریع تر با چابکی بیشتر باید از همه ظرفیت های بین المللی استفاده کنیم تا در اسرع وقت نیازهای واکسن را فعلا از مسیر واردات تامین کنیم.

زالی ادامه داد: طبیعتا این کار به منزله نفی حرکت جهادی و پرشتاب برای رسیدن به واکسن داخلی نیست.

وی از دست اندرکاران و مسوولان کشوری خواست هرچه سریع تر این کار انجام شود، مسیر تهیه واکسن رقابتی است و بازار تهیه واکسن کرونا در دنیا از رقابت برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا میزان واکسن مورد نیاز خود را پیش خرید کردند، ما هم باید تلاش کنیم هرچه سریع تر نیازهای به این واکسن را از طریق واردات کافی انجام بدهیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا