19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افرادی که فیلم‌ها را پخش می‌کنند طوری سیاه‌نمایی نکنند که ضدانقلاب تصور کند تمام نوجوان‌های تربیت شده در جمهوری اسلامی مشکل دارند.

«محمد جواد آذری جهرمی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با ویدیوی نامناسبی که از نوجوان ۱۴ ساله در فضای اینستاگرام منتشر شده بود، گفت: چهار شب قبل ویدیویی مربوط به نوجوان ۱۴ ساله را دیدم، به نظر من به جای اینکه برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند، بهتر است مسئولان مربوطه در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مسئولیت حوزه پالایش و فیلتر شبکه‌های مجازی با مجموعه‌های دیگر است. فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهادهایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند و به جای پخش فیلم باید به مسئله اصلی که در آن خانواده وجود دارد رسیدگی کرد.

وی اضافه کرد: باید شرایط را سنجید و آن بچه را از مشکلاتی که دارد نجات داد، این کار را باید نهادهایی  که مسوولیت فرهنگی را برعهده دارند انجام دهند.

جهرمی افزود: توصیه من به افرادی که چنین فیلم‌هایی را پخش می‌کنند این است که طوری سیاه‌نمایی نکنند که ضدانقلاب و دشمنان اینگونه تصور کنند که وضعیت کل کشور به این شکل است.

وی گفت: اگر یکی از نوجوانان ما وضعیت این چنین دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است. کشور ما شهید حججی دارد، نوجوانان دیندار دارد. به گونه‌ای سیاه‌نمایی نکنیم که بگویند نوجوانان‌های تربیت شده در جمهوری اسلامی همگی این چنین هستند.  

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر، ویدئویی غیر اخلاقی از یک نوجوان ۱۴ ساله در اینستاگرام منتشر شده که برخی آن را به عنوان دستاویزی برای اعمال فشار به فضای مجازی و فیلتر تلگرام قرار داده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :