19 دی: استاندار قم گفت: باتوجه به بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا و همچنین شب یلدا، مصوب شد منع تردد خودروها در این شب تشدید شود تا استان مجدداً به وضعیت قرمز تغییر نکند.

بهرام سرمست روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مردم شریف و فهیم شهر مقدس قم درخواست داریم، شب یلدا که از سنت های دیرین ایران است را امسال به خاطر سلامتی خود و عزیزانشان به صورت تلفنی و در فضای مجازی برگزار کنند.

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر انجام می شود. وضعیت کرونا در قم از روز پانزدهم آذرماه جاری به حالت نارنجی درآمده است.

استاندار قم در ادامه ضمن گرامیداشت هفته پرستار از فداکاری‌ آنها در مراکز درمانی تقدیر کرد و گفت: اینکه امروز قم از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است مرهون زحمات و از خود گذشتگی های این قشر زحمتکش و فداکار است.

وی همچنین اظهار کرد: باتوجه به بیماری های مختلف شهروندان و ازدحام در مطب پزشکان، در ستاد ملی کرونا مصوب شد پزشکان نوبت دهی را به صورت غیرحضوری و برخط انجام دهند تا شهروندان بدون اطاله وقت و ازدحام در اتاق انتظار به پزشکان مراجعه کنند.

سرمست در ادامه تصریح کرد: باتوجه به تغییر وضعیت قرمز به نارنجی در قم محدودیت روزبازارها برداشته شده است اما نظارت و ساماندهی به این بازارها با محوریت شهرداری قم و همکاری مرکز بهداشت انجام می شود تا هم خللی در امرار و معاش این قشر صورت نگیرد و هم پروتکل های بهداشتی به نحو شایسته انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان، طلاب و دانش آموزان در آستانه آزمون های حوزه و دانشگاه و مدارس هستند آزمون‌ها و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود و تغییر وضعیت قرمز به نارنجی و حتی به وضعیت زرد هیچ تغییری در روند این موضوع نخواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا