قانونگذاران ژاپن در اقدامی هماهنگ موافقت کردند برای مقابله با بحران کرونا و همدلی با مردم از حقوقهایشان ۲۰ درصد کاسته شود. به نوشته «ژاپن تایمز» این توافق پس از ملاقات نمایندگان حزب حاکم ژاپن و اعضای حزب مخالف این کشور حاصل شد.

حزب حاکم واحزاب مخالف در ژاپن روز سه شنبه شتبه موافقت کردند برای کمک به تلاش‌ها جهت مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید ۲۰ در صد از حقوقشان کاسته شود.

به نوشته «ژاپن تایمز» این توافق پس از ملاقات نمایندگان حزب حاکم ژاپن و اعضای حزب مخالف این کشور حاصل شد.

این کاهش حقوق قرار است از ماه آینده میلادی اعمال شود. روزنامه ژاپن‌تایمز نوشته اعضای هر دو بخش قوه مقننه این کشور ماهانه ۱۲۹۴۰۰۰ ین (واحد پول ژاپن) حقوق دریافت می‌کند. این رقم با کسر ۲۰ درصدی به ۱۰۳۵۲۰۰ ین خواهد رسید.

«موریاما» از مقامات حزب حاکم لیبرال دموکرات در این زمینه گفت: «ما به خوبی متوجه مشکلاتی که مردم و شرکتها با آن مواجهند هستیم. اتحاد قانونگذاران با مردم برای غلبه بر این بحران مهم است.»

به نوشته این نشریه، دیگر احزاب مخالف حزب حاکم دولت ژاپن پیشتر موافقت خود با کاهش حقوقشان را اعلام کرده بودند.

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن هفته گذشته در جریان جلسه کابینه، برای هفت استان این کشور از جمله توکیو وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. با دستور آبه برای اعلام وضعیت اضطرار ملی، مسئولان استان‌های مذکور گام‌های پیشگیرانه محکم‌تری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کردند که شامل اعمال قرنطینه اجباری و تعطیلی مدارس یا مشاغل شد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس