19 دی: پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا از صفحه اینستاگرام AFC شوک بزرگی برای صداوسیما بود.

عادل فردوسی‌پور دقایقی پیش برای گزارش بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی وارد دوحه شد. قرار است فردوسی‌پور بازی را از صفحه اینستاگرام AFC به صورت زنده گزارش کند.

از زمان اعلام رسمی این خبر حدود صدهزار نفر به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام AFC افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا زمان آغاز بازی به این تعداد اضافه شود. این تصمیم AFC از آنجایی اتخاذ شده که ایران مانند گذشته حق پخش مسابقات را خریداری نکرده و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته برخلاف عرف رایج خود بازی را از اینستاگرام پخش کند تا به نوعی به سیاست رایج در ایران که برای بازی‌های مهم حق پخش را نمی‌خرد پاسخی داده باشد.

با قرار دادن این تصمیم AFC در کنار پخش برنامه‌های جذاب از صفحات اینستاگرامی و برنامه‌های اینترنتی باشگاه پرسپولیس و اسپانسرهای این باشگاه که مهمانان محبوبی مانند پژمان جمشیدی، علی دایی و علی کریمی در آن‌ها حضور داشتند و برنامه‌هایی مانند کنسرت، صحبت‌های کارشناسی با افراد مختلفی که یا صداوسیما حاضر به هزینه برای حضور آن‌ها نیست و یا رابطه خوبی با رسانه ملی ندارند، و هم‌چنین تولید محتوای خوب صفحه AFC این روزها برنامه‌های جذاب از انحصار صداوسیما خارج شده‌اند. علاوه بر این اخیرا تلویریون‌های اینترنتی هم برنامه‌های خوبی تولید می‌کنند و همین موضوع کار را برای صداوسیما سخت کرده است. علاوه بر این عدم صدور ویزا برای میثاقی به دلیل اظهاراتش علیه AFC هم شکست دیگر صداوسیما برای فینال لیگ قهرمانان آسیا بود که وجهه این سازمان را خراب کرد.

در واقع این روزها محوریت صداوسیما از بین رفته و آخرین شوک به این سازمان هم پخش فینال آسیا با گزارش فردوسی‌پور از اینستاگرام AFC بود که همواره علاقه زیادی به انحصارطلبی داشت اما این روزها شرایط کاملا تغییر کرده و دلیل آن هم این است که علاقه دارند همه چیز در «مدار» خودشان باشد و توجهی به حضور شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اینترنتی که فضل را رقابتی کرده‌اند ندارند.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین