19 دی: یکشنبه و دوشنبه این هفته، به مناسبت شب یلدا و روز پرستار از سوی آموزش و پرورش استان تهران به عنوان روزهای بدون آموزش آنلاین مدارس اعلام شده است اما احتمال این تعطیلی برای سایر استان‌های کشور به اختیار آموزش و پرورش هر استان خواهد بود.

در حالی که در پایتخت روزهای یکشنبه و دوشنبه (فردا و پس فردا) به عنوان روزهای بدون تلفن همراه، تبلت و رایانه و روز همیاری با پرستاران درنظرگرفته شده است، طبق پیگیری خبرنگار ایرنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این برنامه کشوری و سراسری نیست و آموزش و پرورش هر استان به طور جداگانه در این خصوص تصمیم گیری می کند. 

بر اساس این گزارش، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران امروز اعلام کرد: در راستای فرهنگ سازی و صیانت از سلامت جسمی و روانی معلمان و دانش آموزان در برابر آسیب های فضای مجازی و تحکیم روابط خانوادگی در ایام کرونا و تقارن شب یلدا با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، در آموزش و پرورش شهر تهران روزهای یکشنبه ۳۰ آذر و دوشنبه یکم دی ماه به عنوان روزهای بدون تلفن همراه و تبلت و رایانه و همیاری با پرستاران درنظر گرفتیم. 

به گفته وی: انتظار ما این است دانش آموزان در این دو روز و یک شب با پرهیز از برگزاری شب نشینی ها و دورهمی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، گزارشی را از روند این برنامه ها تهیه و به صورت تصویری برای معلمان خود در روز سه شنبه صبح ارسال کنند. 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: این دستورالعمل شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی می شود و برای همه لازم الاجراست و در ارزیابی مدیران و موسسان لحاظ خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :