19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۸۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هفت میلیون و ۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تبریک روز پرستار گفت: امروز سالروز ولادت بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شده است. ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم صحنه نبرد با این بیماری این بار نه در لباس رزم بلکه در لباس سپید سلامت مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی افزود: با همه گیری ویروس کرونا فروزندگی پرستاران این ستارگان درخشان بر ما نمایان تر شده است. سردمداران این جدال سهمگین جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا نجاتبخش همنوعان خود باشند. با درود به ارواح پاک شهدای سلامت به خصوص شهدای پرستاری و پاسداشت نام و یاد این عزیزان فرارسیدن روز پرستار را به این خدمتگزاران بی ادعا تبریک و تهنیت می گوییم.

لاری ادامه داد: قطعا مردم قدرشناس ایران با تدوام همکاری مسئولانه خود، در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری، کمک می کنند تا از فشار کاری این روزهای پرستاران کاسته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان مهمترین عامل انتقال بیماری کووید۱۹ در کشور، دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی است، برگزاری آیین سنتی یلدا در شرایط کنونی بیماری در کشور ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزانمان تمام شود، بنابراین از هموطنان فهیم کشور می خواهیم تا با برگزاری مراسم شب یلدا به صورت مجازی و دور از هم، شادی روزهای پس از شب یلدا را با بیماری یا از دست دادن عزیزان تلخ نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع :