19 دی: 371 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان قم از جهیزیه اهدایی این نهاد، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بهره مند شدند.

همزمان با میلاد حضرت زینب(س) مراسم اهدای 371 کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند قمی با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و تعدادی از فرماندهان سپاه امام علی بن ابیطالب(س) استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار گردید.

آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان هدیه ویژه خود به پیامبر اکرم(ص) با عنوان کوثر نام می برد گفت: این خیر کثیر شامل فرزندان اهلبیت(ع) هم می شود که از جمله آنها حضرت زینب(س) است که پشتیبان رسالت و امامت در مقاطع مختلف بوده است.

وی افزود: این کوثر و برکات آن نیازمند قدرشناسی است و هر قومی در هر زمانی قدر این نعمت را دانسته، خداوند نعمتش را بر آنها افزوده است.

آیت الله سعیدی خدمت به نیازمندان را از مصادیق کمک های مؤمنانه و خیرخواهانه دانست و افزود: این کمکها از جمله همین اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، از نمونه های بارز شکرگزاری به درگاه الهی و خوشنودی اهلبیت (ع) است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه افزایش 92 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد پیام‌های مهمی دارد، تصریح کرد: این افزایش کمکهای مؤمنانه نشانگر ایمان مردم به خدا و اهلبیت (ع)، نوعدوستی آنها نسبت به یکدیگر حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی و اعتماد آنها به نهاد مقدس کمیته امداد است.

پرداخت 484 میلیون تومان هدیه ازواج به 161 نفر از پسران تحت حمایت

اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم هم با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال پنج مرحله کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شده است، گفت: در مرحله پنجم که از 17 ربیع الاول تا میلاد حضرت زینب(س) برنامه ریزی شده بود 371 کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اهدا شد که 278 مورد از آنها مربوط به نوعروسان تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه امسال به علت بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها مراجعه نیازمندان به این نهاد 68 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته شده است افزود: 278 فقره از این کمک جهیزیه ها، به نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اهدا شد.

میرشکار با بیان اینکه کمک جهیزیه های اهدایی امسال با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 636 میلیون تومان بوده است گفت: 239 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و هفت میلیارد و 397 میلیون تومان از محل کمک های مردمی و خیران تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از رشد 92 درصدی کمک‌های مردمی در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این رقم با شرایط اقتصادی امروز جامعه، اعتماد مردم و خیران به این نهاد را نشان می‌دهد که از مردم و خیران قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از آموزش‌های قبل از ازدواج نوعروسان توسط این نهاد، آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و گفت: هدف از این آموزش‌ها تحکیم بنیان خانواده و پایداری ازدواج آنها است.

میرشکار با اشاره به اینکه کمیته امداد به پسران تحت حمایت هم هدیه ازواج می‌دهد، گفت: امسال به 161 نفر از پسران تحت حمایت نیز 484 میلیون تومان هدیه ازواج پرداخت شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :