19 دی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حال حاضر فضای روشنی از وضعیت پسماندهای ویژه و صنعتی در استان وجود ندارد و این حوزه دارای پیچیدگی‌هایی است.

سید رضا موسوی مشکینی در جلسه بررسی طرح پژوهشی وضعیت پسماندهای صنعتی و ویژه استان قم گفت: در حال حاضر به دلیل برخی ابهامات و پیچیدگی‌ها، فضای روشنی در این زمینه در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به خوداظهاری حداقلی واحدهای صنعتی و ارتکاب برخی تخلفات زیست محیطی در حوزه پسماندهای ویژه و صنعتی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام این طرح پژوهشی بتوان گام های مثبت و مؤثری برای گذر از این موضوع سخت و پیچیده برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تعیین تکلیف سایت دفع پسماندهای صنعتی استان و جذب سرمایه گذار برای اجرای این پروژه، تصریح کرد: اجرای طرح پژوهشی مطالعه میزان پسماندهای صنعتی در استان با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در حال انجام است.

وی اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه محیط زیست را برای دستیابی به راهکارهای علمی و عملیاتی برای برطرف کردن مشکلات و معضلات متعدد در این حوزه بسیار مهم دانست و گفت: در سال گذشته نیز طرح پژوهشی مطالعه ریزگردهای استان با استفاده از سیستم سنجش از راه دور توسط دانشگاه قم با اعتبار 700 میلیون ریال به انجام رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :