19 دی: رئیس فراکسیون زنان مجلس ضمن انتقاد از رسانه‌ای شدن پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج در کمیسیون اجتماعی گفت: این پیشنهاد باید به کمیسیون تلفیق برود و پس از تصویب در آن کمیسیون به صحن مجلس ارائه شود. اگر این پیشنهاد تصویب نشود، جامعه ملتهب خواهد شد.

فاطمه قاسم پور در گفت‌وگو با ایسنا در مورد رأی آوردن پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج تا ۱۰۰ میلیون تومان گفت: این پیشنهادات باید به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ برود و در آنجا بررسی شود. چناچه در آن جلسات تصویب شد، به صحن علنی مجلس می‌رود. معمولا صحن علنی مجلس با مصوبات کمیسیون تلفیق موافقت می‌کند اما الزامی مبنی بر موافقت هم وجود ندارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس رسانه‌ای شدن پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی وام ازدواج را «نامناسب» دانست و گفت: اگر این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ رأی نیارود، اتفاق خوبی برای جامعه نمی‌افتد و باعث ایجاد التهاب می‌شود. ترجیح می‌دهم که راجع به این موضوع صحبتی نکنم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان ضمن اعلام موافقت خود با افزایش وام ازدواج اظهار کرد: اگر کمیسیون تلفیق وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج را مصوب کرده بود، رسانه‌ای شدن آن موردی نداشت اما از آنجا که احتمال تصویب چنین مبلغی در کمیسیون تلفیق کم است، رسانه‌ای شدن آن فایده‌ای ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :