19 دی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آنچه که در مجلس می‌گذرد و در دستور کار قرار می‌گیرد فاصله عمیقی با مشکلات اساسی مردم دارد.

سیدغنی نظری خانقاه روز چهارشنبه اظهارکرد: متاسفانه آنچه که در مجلس می‌گذرد و در دستور کار قرار می‌گیرد فاصله عمیقی با مشکلات اساسی مردم دارد و به نظر می‌رسد همخوانی لازم با مسائل مردم در آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از صدا و سیما خواست در انعکاس اخبار مربوط به مجلس قاعده انصاف را رعایت کند و افزود: هیچ نماینده‌ای در مجلس، نماینده‌تر از دیگران نیست. لذا سازمان صدا و سیما در این خصوص جدیت لازم را داشته باشد و صرفا به دنبال هیات رییسه مجلس نرود.

نظری با بیان اینکه ما نمایندگان به عنوان چکیده و عصاره فضائل ملت در مجلس حضور داریم، یادآور شد: باید به فرموده حضرت امیر (ع) در مقابل گرسنگی محرومان، مستضعفان، پابرهنگان و صاحبان اصلی انقلاب و در مقابل سیری رانتخواران و ظالمان احساس مسئولیت جمعی کنیم.

وی گفت: باید در مقابل کوچک شدن و جمع شدن سفره مردم حساس باشیم. باید در مقابل دانش‌آموزانی که هیچ امکانات تحصیل مجازی ندارند و در مقابل گرانی افسارگسیخته و تورم حساس باشیم و نباید توجیه ‌کننده کار غلط دیگران باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه آیا دانش‌آموزان فاقد موبایل و تبلت به شما نمایندگان مراجعه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: چرا برای خرید دو میلیون تبلت و موبایل دانش‌آموزی اقدام نمی‌کنید؟ در ۶ ماه گذشته مجلس، متاسفانه گرانی کالا، خودرو، ارز و دلار سر به آسمان کشیده و ما نمایندگان اقدام خاصی جز تذکر، سوال و نظاره‌گری نداشته‌ایم.

نظری گفت: ما باید قوانین سختی را تصویب می‌کردیم که کسی جرات گران کردن کالا و خدمات را نداشته باشد. باید به سازمان تعزیرات حکومتی فشار وارد می‌کردیم تا تحرک لازم را درخصوص برخورد با گرانی در بازار داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید اقدام قانونی لازم را در مورد کسی که ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به فنا داد و در میان رانت‌خواران و کسانی که هیچ نیازی نداشتند تقسیم کردند اقدام اساسی انجام داده و آنها را سوال و استیضاح می‌کردیم و فقط به تذکر اکتفا نمی‌کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی چندین سال است که افزایش نمی‌یابد این بی‌پناهان چگونه باید با مستمری ۴۲۰ هزار تومانی یک ماه را سپری کنند؟ بسیاری از افراد به دلیل افزایش فقر پشت نوبت بهزیستی و کمیته امداد(ره) هستند که باید اقدام اساسی برای آنها صورت گیرد.

نظری با اشاره به پروژه راه‌آهن- اردبیل به عنوان نیاز اساسی استان، که با گذشت ۲۰ سال از آغاز آن هنوز تکمیل نشده است، اظهارکرد: از دولت تقاضا داریم که تا قبل از پایان فعالیت و دوره کاری خود این پروژه حیاتی را به اتمام برساند. اتصال اردبیل به بزرگراه زنجان- تبریز چندین سال است که به سرانجام نرسیده است با توجه به شروع چهار بانده شدن محور سرچم- اردبیل که نیاز اساسی بوده و تصادفات خونینی در محور صورت می‌گیرد از دولت تقاضا داریم که با جدیت تمام پیگیری شود.

وی عنوان کرد: خودروسازان با ساختن خودروهای ضعیف و بی‌کیفیت و گرفتن انحصار بازار خودرو و بالا بردن قیمت نهایت اجحاف را در حق مردمی می کنند که ناچار هستند از این ارابه‌های مرگ استفاده کنند. اگر واردات خودرو آزاد شود و بازار رقابتی باشد کسی به‌دنبال خودروی پراید به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان نمی‌رود و خودروسازان به فکر بهبود کیفیت خودرو می‌افتند.

  • نویسنده :
  • منبع :