19 دی: مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مقامات محلی و در ارتباط تصویری زنده با رییس جمهوری اسلامی ایران، به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

پتروشیمی هگمتانه از جمله طرح های مهم در بخش توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار جهش تولید است که امروز به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی افتتاح شد. 

پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد. 
پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
آغاز فعالیت پتروشیمی هگمتانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی کشور در زمینه پی وی سی پزشکی، از خروج ارز برای واردات این محصول نیز جلوگیری می کند.
پی وی سی پزشکی وارداتی است و پتروشیمی هگمتانه می تواند بخشی از نیاز صنایع داخلی را تامین کرده و از خروج ارز جلوگیری کند. 

 ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح را سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد را پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد را سرمایه گذار خارجی تامین کرده‌است.
افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید و امروز با تلاش و همکاری همه مجموعه ها به صورت رسمی بهره برداری شد، این مجتمع علاوه بر اشتغالزایی، موجب ارزآوری و بی نیازی کشور به واردات پی وی سی گرید پزشکی می شود که در خاورمیانه بی‌نظیر است. 

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی هگمتانه سال ۱۳۸۱ در شهر همدان آغاز که امروز پس از ۱۸ سال با همت و پیگیری جدی مدیران اجرایی استان و دولتمردان تدبیر و امید به صورت رسمی به بهره برداری رسید و وارد مدار تولید شد. 

  • نویسنده :
  • منبع :