19 دی: فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر ارایه ارزیابی دقیق وزارت بهداشت از روند اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: باتوجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور اجازه برگزاری هیچ برنامه یا مراسمی که مستلزم تجمع افراد است، داده نمی‌شود.

به گزارش روز پنج شنیه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مشترک قرارگاه عملیاتی با دبیران کمیته های اطلاع رسانی، حمل ونقل عمومی، بهداشت و درمان و تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا که در محل وزارت کشور برگزار شد، پس از استماع گزارش کمیته ها و طرح دیدگاه و نظرات اعضا، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی طرح شهید سلیمانی است، این وزارتخانه به عنوان متولی طرح شهید سلیمانی ارزیابی منتقدانه از اجرای این طرح انجام دهد تا کاستی و موانع پیش رو جمع بندی و رفع شود. 

وی افزود: تمامی کمیته های ذیل ستاد نیز  بایستی گزارش عملکرد خود را تهیه و تا دو هفته دیگر در جلسه قرارگاه ارایه کنند. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با یادآووری فشار مضاعفی که در هفته‌های گذشته، با اوج گرفتن میزان مبتلایان به کرونا در کشور بر کادر درمانی و پزشکی وارد شد، از برنامه های وزارت بهداشت برای تشویق و تقدیر از پرستاران و کادر درمان از جمله با اعطای مرخصی تشویقی و  همچنین اورهال کردن بیمارستان ها، حمایت کرد. 

رحمانی فضلی با بیان این که مبنای تصمیم گیری‌ها در کشور وضعیت شهرها است که از سوی وزارت بهداشت به صورت هفتگی اعلام می شود، خاطرنشان کرد: هیچ مراسمی در کشور خارج از دستورالعمل طرح هوشمند مدیریت کرونا اجرا نمی شود و براساس دستورالعمل این طرح درخصوص هر برنامه یا مراسم مناسبتی تصمیم گیری می شود. 

وی افزود: براین اساس و باتوجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور اجازه برگزاری هیچ برنامه یا مراسمی که مستلزم تجمع افراد است داده نخواهد شد. 

وی مجددا بر استفاده همگان از ماسک، ضدعفونی کننده ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای صیانت از سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید به صورت مستمر به بیان این موضوع بپردازند و ضمن تبلیغات گسترده، مردم را به رعایت بیش از پیش پروتکلهای بهداشتی دعوت کنند. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا همچنین بر لزوم ساماندهی آمار و اطلاعات مرتبط با کرونا در یک سامانه مشخص با متولی گری وزارت بهداشت تاکید کرد. 

وی در این نشست همچنین از تلاش و ایثارگری کادر درمانی کشور اعم از پزشکان، پرستاران و سایر عوامل و دست اندرکاران مراکز درمانی کشور، مدیران دانشگاه های علوم پزشکی، دکتر علیرضا رئیسی و سایر معاونین و مدیران و تلاشگران وزارت بهداشت و وزیر بهداشت، تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :