19 دی: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه از بعد حادثه عصر دیروز /جمعه/ در ارتفاعات شمیرانات تاکنون جنازه چهار نفر کشف و شناسایی شده‌ است، گفت: در همین ارتباط ۱۱ نفر گرفتار در برف و کولاک احیا شدند و وضعیت پنج تن دیگر که به احتمال قوی جانباخته اند در هاله‌ای از ابهام است.

منصور درجاتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در ارتفاعات بالای روستای آحار یک مرد ۵۲ ساله دندانپزشک به نام مصطفی فاطمی در بهمن دیشب گرفتار شد که تاکنون جسد وی کشف نشده است.

وی یادآورشد: همراهان وی موقعیت فرد را می دانستند و قبل از آنکه آخرین برف ببارد، جنازه وی شناسایی شده بود و اکنون از مرگ وی اطمینان داریم.

درجاتی اظهارداشت: مصدوم بد حالی به نام اصغر کنعانی ۵۲ ساله نیز از میان برف بیرون کشیده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد که به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: ۲ نفر فوتی دیگر به نام‌های افضل و مهدی ثابت قدم نیز که بر اساس نقطه زنی تلفن همراه موقعیت آنان کشف شده بود و بر اساس اطلاعاتی که خانواده ها از موقعیت این ۲ فرد دادند، کشف و شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته به مردم اطلاع رسانی شد که اگر فرد گم شده ای دارند اعلام کنند که در نهایت ۱۷ نفر معرفی شدند.

درجاتی ادامه داد: از این ۱۷ نفر، اطلاعات هفت نفر مسجل و با کمک پاسگاه کلانتری پلیس کوهستان توچال برای احراز هویت آنان اقدام و فقط جنازه ۲ نفر از این هفت فرد کشف و شناسایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: ۱۱ نفر از محدوده برف و بهمن در ارتفاعات کلکچال به پایین منتقل و احیا شده اند و اکنون حالشان خوب است.

وی تاکید کرد: تا این لحظه با وجود تداوم عملیات نجات هنوز خبری از پنج فرد دیگر نیست.

درجاتی تعداد افراد حاضر در ارتفاعات را در زمان وقوع بهمن چند ۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در شرایط کولاک و بر اساس آیین نامه ها، تله کابین باید خاموش باشد، اما به دلیل وضعیت موجود در منطقه، تله کابین را برای انتقال افراد به پایین دست روشن کردند و به کمک ماموران امداد و نجات، تعداد زیادی از افراد گرفتار نجات پیدا کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :