19 دی: جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف 8 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی و دستگیری 8 متهم در قم خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد، کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ادامه با تلاش شبانه روزی همکاران 8 نفر کلاهبردار سایبری از استان های مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم، میانگین سنی متهمان را بین 16 تا 30 سال اعلام کرد که با ایجاد لینک های جعلی تحت عناوین همسریابی،خرید شارژ و یا خرید اینترنتی،اطلاعات بانکی مردم را بدست آورده و از حساب آن ها به صورت غیرمجاز برداشت می کردند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 8 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز که از سوی متهمان انجام شده کشف و در بازرسی از منازل این افراد نیز تعدادی کارت بانکی، سیم کارت بی هویت ، لب تاپ و موبایل که در امور مجرمانه از آن ها استفاده می کردند کشف شده است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: بخاطر اینکه متهمان در فضای مجازی فعالیت داشتند، با بررسی اقلام توقیفی از آن ها، تا به حال اطلاعات 3 هزار فقره کارت بانکی افراد مختلف از سراسر کشور احصاء شده که از حساب این افراد برداشت شده است و این روند تا شناسایی همه باختگان ادامه دارد.

کشف 20 کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف 20 کیلو و 300گرم تریاک در قم خبر داد و گفت: در این عملیات 3 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیلی اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با یک دستگاه پراید، مواد افیونی را از یک استان جنوبی به قم منتقل کند که در ادامه بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: سپس طی هماهنگی های قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: سرانجام طی بازرسی از پراید ، 20 کیلو و 300گرم تریاک در قالب 2 بسته کشف و 3 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :