19 دی: رئیس جمهور در پیامی درگذشت مادر بزرگوار شهیدان کارکوب زاده را به مردم شریف استان قم به ویژه خانواده محترم این بانوی مؤمنه تسلیت گفت.

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت مرحومه حاجیه خانم زهرا کارکو، مادر بزرگوار شهیدان والامقام عبدالجلیل، خلیل و منصور و جانباز گرانقدر محمدرضا کارکوب‌زاده، ‌ موجب تألم خاطر شد. این مادر فداکار با اعتقاد راسخ به آموزه‌های اسلامی فرزندانی رشید تربیت و تقدیم اسلام و انقلاب کرد و تمام عمر با برکت خود را با اخلاص و بصیرت در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گذراند.

رییس جمهوری افزود: اینجانب این مصیبت را به مردم شریف استان قم به ویژه خانواده محترم این بانوی مؤمنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با حضرت فاطمه زهرا(س) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

 

خلیل کارکوب زاده در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید، هفت ماه بعد از شهادت خلیل، برادر بزرگترش عبدالجلیل به شهادت رسید و ۱۱ماه بعد منصور سومین شهید این خاندان ایثارگر شد. محمد رضا دیگر فرزند خانواده کارکوب زاده مدتی را در اسارت بعثی ها بود. وی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است.

  • نویسنده :
  • منبع :