19 دی: معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش های در دست انجام برای یافتن خدمه های شناور واژگون شده در جزیره لارک، گفت: هنوز خبری از هفت خدمه این شناور نیست و عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

اسماعیل مکی زاده شامگاه شنبه در تشریح جزئیات این حادثه به رسانه ها اظهار داشت: ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۵ دی ماه پیامی مبنی بر شرایط اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت ۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام ‌و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت و عملیات جستجو و نجات نیز آغاز شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: مقارن با ساعت ۱۵:۳۰روز شنبه و در  ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲  و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی زاده با بیان اینکه عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن ۷ نفر از خدمه این شناور  ادامه دارد، گفت: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا خدمه مفقود شده این شناور را پیدا نماییم.

  • نویسنده :
  • منبع :