رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز از ارسال نامه 800 وکیل دادگستری به دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور رفع تحریم ها علیه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حسین محمدنبی در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: بیش از 800 نفر از همکاران وکیل دادگستری که در اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز به کار وکالت معاضدتی فعالیت دارند و این مرکز ترکیبی از وکلای شاغل در چهار استان تهران، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و سمنان می باشد و همچنین اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز و وکلایی عضو این مرکز به جمع ما پیوستند تا این بیانیه را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کنیم. 

وی در رابطه با هدف از ارسال این نامه افزود: وکلا با ارسال این بیانیه به دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این واقعیت را اعلام کردند که تحریم هایی که علیه کشورمان ایران اعمال شده، مشکلات فراوانی را برای بخش دارو، لوازم بهداشتی و آزمایشگاهی و همچنین بحث مربوط به غذا ایجاد نموده و در این زمینه ها دچار مشکل شده ایم. 
رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه سال هاست که علیه کشورمان ایران صورت گرفته، لازم بود ما هم به عنوان جمعی از حقوقدانان و وکلای کشور این اقدام را داشته باشیم و البته به طور جداگانه هم از سوی وکلا و از قسمت های دیگر این درخواست ها انجام شده است. نهایتا ما با توجه به منشور سازمان ملل متحد و در این برهه از زمان با وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا و نگرانی از سختی های بسیاری که برای واردات و خرید دارو و لوازم پزشکی ایجاد شده، لازم بود تا برای رفع این تحریم ها اقدامی انجام دهیم. 

محمدنبی تاکید کرد: رونوشتی از این بیانیه را به دبیرکل سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، سایر مسئولین بین المللی دنیا و همچنین کانون بین المللی وکلای دادگستری (IBA) ارسال کردیم که امیدوارم به این بیانیه توجه کنند و هر چه سریع تر نسبت به رفع این تحریم ها کاری انجام دهند. 

وی گفت: این مساله حمایت از حق حیات و حقوق بشر است و سازمان ملل قطعنامه های مفصلی در زمینه های مختلف برای حفظ حقوق بشر دارد که با عنایت به منشور سازمان ملل متحد امیدواریم که این کار انجام شود. 
به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است:

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا