19 دی: حضرت فاطمه زهرا(س) به روایتی در ۱۳جمادی الاول به شهادت رسیدند، باید شهامت آن حضرت و شهادتش را دریابیم و بزرگ بداریم و با الگوگیری از الگویی بی‌نظیر، بتوانیم به سیره آن حضرت(س) عمل کنیم.

حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان بر‌ترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا(ع) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

ایشان نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌ زدنی هستند و از زنان بر‌تر جهان معرفی شده‌اند.

با توجه به اینکه حضرت فاطمه(س) بر‌ترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والا‌تر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده ای برخوردار است، زیرا انسان با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل شود.

باید شهامت آن حضرت و شهادتش را به خوبی دریابیم و بزرگ بداریم و با الگوگیری از الگوی بی‌نظیر بشریت، بتوانیم به سیره آن حضرت‌(س) عمل کنیم.

خطبه حضرت زهرا(س) بهترین الگوی رفتاری و گفتاری ایشان

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: خطبه حضرت فاطمه(س) از خطبه‌های معروف معصومین است که باید ترجمه و تفسیر دقیق آن توسط علما و اندیشمندان انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خطبه حضرت زهرا(س) بهترین الگوی رفتاری و گفتاری ایشان است، ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی یک انسان کامل است و باید همه خطبه ایشان را یاد بگیرند و به آن عمل کنند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) با وجود اینکه خودشان معصوم بودند اما به تمام معنا تحت ولایت معصوم زمان خویش بودند.

تولیت سابق آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: حضرت زهرا(س) همسرشان یعنی حضرت علی(ع) را به تمام معنا حاکم بر تمام زوایای زندگی‌ خود می‌دانستند، زنان امروز جامعه نیز باید دنباله رو سیره حضرت زهرا(س) باشند.

آیت الله مسعودی خمینی افزود: زمانی که حضرت زهرا(س) می‌خواستند با مردی نامحرم صحبت کنند حتی اگر فرد کور بود روی صورت خویش چادر می‌انداختند و این نشان از حیای ایشان دارد.

صدا و سیما و تبیین ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)

وی با با بیان اینکه حوزه‌های علمیه رسالت بزرگی در زمینه سیره حضرت زهرا(س) دارند، اضافه کرد: حفظ زنانگی یکی از شئونات عالی زنان است و برای آنان عزت محسوب می شود، اما امروزه‌ عده‌ای حجاب را ذلت به حساب می‌آورند که این تفکر کاملا اشتباه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تشویق مردم به مطالعه خطبه حضرت زهرا(س) گفت: صدا و سیما باید ابعاد مختلف بندگی حضرت زهرا(س) را برای مردم تبیین کند.

آیت الله مسعودی خمینی تأکید کرد: صدا و سیما با استفاده از ابزار مختلف باید زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را برای مردم تبیین کند تا مردم با سیره واقعی ایشان آشنا شوند.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر