19 دی: دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه بن‌سلمان از ترامپ خواست تا من را ترور کنند، گفت: رهبران حزب‌الله نه فقط ازسوی اسرائیل بلکه ازسوی آمریکا هم مورد هدف هستند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز گفت‌وگوی خود با شبکه المیادین میلاد مبارک عیسی مسیح (ع) را به مسیحیان و مسلمانان تبریک گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «با شخصیتی مانند ترامپ که جنون خودبزرگ‌بینی دارد و عصبانی است هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. تمام آنچه تا این لحظه درمورد اقدامات احتمالی ترامپ در روز‌های آخر دولت خود مطرح شده در دست بررسی است. باید مدت باقی‌مانده از عمر دولت ترامپ را هوشیار و محتاط باشیم.»

وقتی صهیونیست‌ها داد و فریاد می‌کنند، هیچ اقدام واقعی درکار نیست

سید حسن نصرالله ادامه داد: «وقتی که صهیونیست‌ها دادوفریاد و شلوغ‌کاری رسانه‌ای می‌کنند، بدانید که هیچ اقدام واقعی درکار نخواهد بود.اما این به‌معنی بی‌احتیاطی ما نیست. هیاهوی اسرائیلی نشانه جنگ روانی است و در چارچوب بازدارندگی طرف‌های محور مقاومت انجام می‌شود.»

نصرالله با بیان اینکه «سفر‌های اخیر مقامات آمریکایی به منطقه در چارچوب برنامه‌های دولت جدید بوده است»، تاکید کرد: «سفر مارک میلی به اسرائیل با دولت جدید آمریکا و نزدیک‌سازی آن به نزاع اسرائیلی-فلسطینی مرتبط بود. به اعتقاد ما میلی به درخواست دولت بایدن به منطقه آمد تا نگرانی اسرائیل را برطرف کند.»

دبیرکل حزب‌الله افزود: «تمام آنچه درمورد ترور‌ها گفته می‌شود مبتنی بر تحلیل‌های منطقی است نه مشاهدات و اطلاعات عینی. آنچه ما می‌بینیم این است که اسرائیل همچنان درحالت آماده‌باش شدید است.»

سید حسن نصرالله اعلام کرد: «رهبران حزب‌الله نه فقط ازسوی اسرائیل بلکه از سوی آمریکا هم مورد هدف هستند. ترور رهبران حزب‌الله یک هدف اسرائیلی، آمریکایی و سعودی مشترک است. پس از اعلام موضع ما در قبال جنگ علیه یمن، عربستان همواره به ترور من تحریک کرده است. هیچ یک از کار‌های سعودی عقلانی نیست بلکه کینه توزانه است؛ به یمن بنگرید، کدام عقل؟ کدام منافع؟ کدام پیروزی؟»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «آمریکایی‌ها گفتند که ماموریت ترور را به اسرائیل واگذار می‌کنیم و عربستان هم تمام هزینه را به‌عهده می‌گیرد. محمد بن‌سلمان در سفری که به آمریکا داشت از ترامپ خواست تا من ترور شوم. عربستان به طور کلی از مدت‌ها پیش خواستار ترور شد. این براساس اطلاعاتی هست که حزب‌الله از منابع خود بدست آورده است.»

شهید سلیمانی فردی استراتژیست و مرد میدان بود

سید حسن نصرالله ادامه داد: «ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی برخلاف ترور شهید عماد مغنیه و فخری زاده، یک عملیات آشکار بود. شهید سلیمانی کاریزما و قدرت زیادی برای تأثیرگذاری بر اطرافیان خود داشت و یک شخصیت انسانی متمایز بود.»

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «شهید سلیمانی فردی استراتژیست، مردم میدان و تاکتیک در آن واحد بود. روز‌های آخر و پیش از شهادت حاج قاسم به‌شدت نگران بودم و بار‌ها هشدار دادم.»

دلم برای شهید سلیمانی بسیار تنگ شده است

سید حسن نصرالله گفت: «دلم برای شهید سلیمانی بسیار تنگ شده است؛ ما یک نفر بودیم. شهید مهندس نیز بک فرمانده بزرگ و شخصیتی شبیه شهید سلیمانی بود. شهید مهندس شریک اصلی پیروزی علیه اشغالگران آمریکایی و داعش بود.»

وی افزود: «آمریکایی‌ها علی‌رغم میل خود و درنتیجه ضربه‌های مقاومت ذلیلانه از عراق خارج شدند. آمریکایی‌ها به‌شدت زیر آتش عراق بودند، تا حدی که دست به دامن شهید سلیمانی شدند. شهید مهندس یکی از فرماندهان محور مقاومت و فراتر از مسائل عراق بود.»

شهید سلیمانی در حمایت از فلسطینی‌ها خط قرمزی نداشت

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «شهید سلیمانی روابط خود را با تمام گروه‌های مقاومت فلسطین تقویت کرده بود»، تاکید کرد: «شهید سلیمانی در زمینه حمایت لجستیک از گروه‌های فلسطینی هیچ خط قرمزی نداشت.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «موشک‌های "کورنت" به‌واسطه شهید سلیمانی به نوار غزه رسید. موشک‌های کورنت که در جنگ تموز استفاده کردیم را سوریه از روسیه خریده بود. آقای بشار اسد با ارسال موشک‌های کورنت به غزه و رسیدن آن به دست حماس و جهاد اسلامی موافقت کرد.»

سید حسن نصرالله با اعلام اینکه «بشار اسد به اینکه ایران یا حزب‌الله با جنبش حماس رابطه دارد، هیچ اعتراضی نداشت و روابط ما را درک می‌کرد»، گفت: «شهید سلیمانی و تیم او در کمک به فلسطینی‌ها تا آنجایی که امکان داشت در هیچ سطحی کوتاهی نکرد.»

نصرالله گفت: «از اینکه کشور‌های عربی فلسطین را تنها گذاشته‌اند و روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند غافلگیر نشدیم، آن‌ها غالبا اسرائیل هماهنگی داشتند. ما به این مسئله از این منظر می‌نگریم که بازار دروغ پایان یافته، نقاب‌ها فرو افتاده، صف‌ها از هم جدا شده و حقیقتی که ده‌ها سال پنهان بوده امروز علنی شده است. جدایی صفوف نشانه پیروزی است و ما اکنون به پیروزی بزرگ نزدیک می‌شویم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «اینکه رژیم‌های عربی برای توجیه توافق عادی‌سازی خود با اسرائیل، ایران را مطرح می‌کنند فقط یک بهانه است. فلسطین باری بر آن‌ها است»، تاکید کرد: «هیچ توجیهی برای هیچ‌کس در دنیا برای رها کردن فلسطین وجود ندارد.»

وی افزود: «قدرت محور مقاومت ده‌ها برابر از سال‌های گذشته بیشتر شده، اما مهمتر از آن اراده‌ای است که برای آزادی فلسطین وجود دارد. من به این مسئله بسیار خوشبین هستم. در هر جنگی که آینده روی دهد، فلسطینی‌ها در کنار ما خواهند بود؛ زیرا آن‌ها به هر امیدی که نشانه آزادی‌بخشی فلسطین باشد چشم دارند.»

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «تاکنون چندبار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرده‌ام. با آقای هنیه در موضوعات مختلف منطقه ازجمله موضوع سوریه صحبت کردم.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «روابطه حماس و سوریه باید بازیابی شود؛ فضای مثبتی برای تحقق این مهم وجود دارد، هرچند که به زمان نیاز دارد. من فکر می‌کنم حماس درصدد ازسرگیری روابط خود با دمشق مطابق با منطق خود است.»

وی افزود: «درحالی که عربستان رهبران حماس را در زندان‌های خود حبس کرده است، حزب الاصلاح یمن در کنار آن‌ها و اماراتی‌ها و تحت پرچم آمریکا می‌جنگند. مانور‌های مشترک میان گروه‌های مقاومت در نوار غزه اقدام بسیار مهمی است و دشمن را می‌ترساند.»

دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر این‌که «تلاش‌های حاج قاسم و سپاه قدس در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین به‌دور از دوربین‌ها و پشت پرده بوده است»، گفت: «ظهور رسانه‌ای شهید سلیمانی پس از درگیری‌های داعش در عراق صورت گرفت و آن هم عمدی نبود.» ظهور رسانه‌ای حاج قاسم برنامه ریزی شده نبود، اما این موضوع نشان داد که چه کسانی از منطقه دفاع کردند. روابط شهید با مرجعیت دینی در عراق به‌ویژه در موضوعات اصلی، بسیار خوب بود.»

نصرالله ادامه داد: «بیشتر عملیات‌های نظامی علیه اشغالگران آمریکایی در عراق را گروه‌های مقاومت انجام دادند. تعدادی از جوانان عراق مقاومت مسلحانه علیه نیرو‌های آمریکایی را بدون آنکه هیچ پوشش رسانه‌ای وجود داشته باشد، آغاز کردند. شبکه‌های عربی پخش فلیم عملیات‌های مقاومت عراق علبه اشغالگران آمریکایی را نمی‌پذیرند.»

سید حسن نصرالله با اعلام اینکه «مقاومت عراق حمایتی واقعی را از نیروی قدس و حاج قاسم سلیمانی دریافت کرد»، گفت: «ارتش آمریکا شهید سلیمانی و سپاه قدس را تهدید کردند که اگر حمایت از مقاومت را متوقف نکنند، مراکزشان در ایران را بمباران خواهد کرد. اما وقتی زیر آتشبار نیرو‌های مقاومت در عراق بودند به حاج قاسم پیام دادند که به خروج آن‌ها از عراق کمک کند. هزاران عملیات انتحاری علیه مردم عراق انجام شده است، اما عملیات مقاومت دقیق و فقط برای فشار به اشغالگران بوده است.»

  • نویسنده :
  • منبع :