19 دی: تروریست‌های بوکوحرام با حمله به سه روستا در شمال شرق نیجریه به صورت بی هدف به سمت ساکنان آنجا تیراندازی کرده و خانه‌ها و اماکن عمومی را به آتش کشیدند.

حملات خونبار گروه شبه نظامی بوکوحرام به سه روستا در شمال شرق نیجریه دستکم ۱۰ کشته برجای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی و امنیتی در نیجریه گزارش داد که مهاجمان با شش کامیون شامگاه شنبه به سه روستای شافا، ازاری و چان الادی حمله کردند و خانه‌ها و نهادهای عمومی را به آتش کشیده و با شلیک کور، ساکنان آنجا را به رگبار بستند.

«سانی محمد» یکی از فرماندهان گروه‌های مسلحی که مقابل تروریست‌های بوکوحرام ایستادند، گفت که دستکم ۱۰ نفر در حمله بوکوحرام کشته شدند و خانه‌ها، مغازه‌ها و کلیساهایی در این روستاها به آتش کشیده شد.

«بولو جیمز» یکی از همین مسلح گفت که تروریست‌های بوکوحرام وقتی به ازاری رسیدند، مرکز پلیس را به آتش کشیدند و دو نیروی پلیس را کشتند و دیگر کشته‌ها هم روستایی‌هایی بودند که تلاش می‌کردند از دست مهاجمان فرار کنند.

شمال شرق نیجریه از اول دسامبر شاهد تشدید حملات بوده است.

در جریان تعطیلات عید میلاد مسیح ده‌ها نفر در ایالت بورنو ربوده شده و یازده نفر هم در نزدیکی شیبوک کشته شدند یک کشیش هم ربوده شده است.

بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون شخص بی‌خانمان شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :