19 دی: یک متخصص بیماری‌های داخلی مطرح کرد: مبتلایان به بیماری کرونا تا حداقل یک ماه پس از بهبودی برای بازگشت توان بدنی از انجام فعالیت و یا ورزش سنگین خودداری کنند.

دکتر میسا قیم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مبتلایان به کرونا احتمالاً پس از بیماری با ضعف بدنی مواجه خواهند شد، اظهار کرد: این ضعف به مرور زمان و با کمک تغذیه مناسب برطرف می شود و ضروری است که مبتلایان پس از بهبودی تا یک ماه از انجام فعالیت های سنگین مانند بالا رفتن زیاد از پله، ورزش های حرفه ای، بلند کردن اجسام سنگین و یا سرپا ماندن به مدت طولانی اجتناب کنند.

وی گرفتن دوش آب داغ تا قبل از بهبودی کامل را سبب اُفت فشارخون ناگهانی، احساس سرگیجه و یا بی‌حالی عنوان و خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری کرونا باید تا حداقل یک ماه دور غذاهای فست‌فودی، غذاهای چرب و یا غذاهایی باارزش غذایی پایین را خط بکشند و تمامی ریزمغذی ها و درشت مغذی ها را به بدن خود برسانند.

قیم ادامه داد: ممکن است مبتلایان تا مدتی برخی علائم مانند خستگی، کوفتگی و ضعف را داشته باشند و رفع علائم به طور کامل زمان بر و نیازمند صبوری بیمار است.

این متخصص بیماری های داخلی مشورت با پزشک به محض بروز علائم را ضروری دانست و یادآور شد: پس از بهبودی بهترین کار برای برطرف شدن علائم ماندگار، استراحت و تغذیه مناسب است.

  • نویسنده :
  • منبع :