19 دی: مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: امتحانات دانش‌آموزان در مناطق عشایری به دلیل سفید بودن وضعیت به دلیل شیوع ویروس کرونا حضوری برگزار می‌شود.

محمدرضا سیفی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کم بودن تعداد دانش‌آموزان عشایر و تحصیل آنها در مناطق سفید، بیشتر آموزش آنها به صورت حضوری انجام شد و آنها به صورت حضوری در آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عشایر در سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند، افزود: مدرسه عشایری به مدرسه ای گفته می‌شود که 50 درصد آن  از دانش آموزان عشایر تشکیل شده باشد، به همین دلیل زیر نظر سازمان عشایر فعالیت می ‌کنند.

کرونا در دانش آموزان عشایر دیده نشده است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون آموزش و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری صورت گرفته است و موردی از ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان عشایر دیده نشده است.

سیفی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی برای آزمون زمان آموزش در مدارس عشایری به گونه ای برنامه‌ای ریزی شده که کمتر از زمان مقرر دربرنامه درسی نباشد.

او  خاطرنشان کرد: تسریع مدت زمان آموزش مدارس عشایری با تشکیل و فعالیت مدارس به صورت یک نوبت در دو وقت (صبح و بعد از ظهر) یا دایر شدن مدارس در روز پنجشنبه جبران می‌شود.

به گفته وی، ارزشیابی تحصیلی در نوبت های پایانی براساس از شورای برنامه برنامه ریزی استان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق عشایری برگزار می‌شود و بر این اساس ممکن است که در یک مکان زودتر یا دیرتر امتحانات آغاز شود.

  • نویسنده :
  • منبع :