با تصمیم جدید دولت آلمان، فروشگاه‌های بزرگ‌تر از ۸۰۰ مترمربع و مدارس این کشور بازگشایی می‌شوند.

به گزارش نشریه بیلد آلمان مقامات ایالت‌ها و صدراعظم این کشور در جلسه روز چهارشنبه خود، جدیدترین تصمیمات در مورد کاهش محدودیت‌ها و رفع تدریجی تعطیلی‌ها را اتخاذ کردند.
طبق این تصمیم، فروشگاه‌های بزرگ‌تر از ۸۰۰ مترمربع و تمامی نمایشگاه‌های فروش خودرو بازگشایی خواهند شد.
در خصوص بازگشایی تدریجی مدارس نیز اولویت به کلاس‌های سال آخر تحصیلی در مقاطع ابتدایی‌ و دبیرستان داده شده و دانش‌آموزان این مقاطع تحصیلی می‌توانند از چهارم ماه می (۱۵ اردیبهشت) مجدداً در کلاس‌های خود حاضر شوند.
با این حال، تأکید شده است که مقررات حفظ فاصله فیزیکی یک‌ و نیم متر بین افراد در اماکن عمومی، به جز در مورد خانواده‌ها همچنان پابرجا بوده و تمامی این مراکز ملزم به اجرای آن هستند.
زمان پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هفته‌های پیش در آلمان به اجرا گذاشته و چند بار تمدید شده است، سی و یکم فروردین اعلام شد.
طبق آخرین نظرسنجی موسسه افکارسنجی YouGov به نمایندگی از آژانس مطبوعات آلمان، ۴۴ درصد پاسخ دهندگان از تمدید فاصله گذاری اجتماعی دولت، پس از سی و یکم فروردین حمایت می‌کنند و ۱۲ درصد حتی طرفدار تقویت آن هستند.
طبق این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، فقط ۳۲ درصد طرفدار کاهش و هشت درصد نیز موافق رفع محدودیت‌هایی هستند که توسط دولت فدرال و ایالت‌ها تصمیم گرفته شده است.
امروز صدراعظم «آنگلا مرکل» از حزب دموکرات مسیحی (CDU) با نخست وزیران ایالت‌ها در مورد چگونگی اقدام پس از فروردین ماه گفت وگو کرد. مقامات آلمان در ابتدا تصمیم به اجرای ۲ هفته‌ای محدودیت‌ها تا سوم فروردین گرفته بودند و بعد آن را تا پس از تعطیلات عیدپاک تمدید کردند که طبق آن برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی و فرهنگی با تماشاگر ممنوع و بیشتر مغازه‌ها به استثنای فروشندگان مواد غذایی تعطیل شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا