19 دی: حجت الاسلام شاه حسینی به عنوان نماینده فقیه ناظر در امور حلال در چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و قزوین معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم، در این مراسم که به صورت مجازی با حضور مدیران کل و معاونین و کارشناسان استاندارد برگزار شد، آیت الله مبلغی گفت: ویژگی نشان حلال استاندارد این است که حائز اعتبار حقوقی داخلی و خارجی است.

وی افزود: قانون جمهوری اسلامی ایران تنها نشان حلال استاندارد را به رسمیت شناخته است از این جهت تنها نشان حلال معتبر در داخل به حساب می‌آید.

فقیه ناظر بر امور حلال ادامه داد: اسمیک (وابسته به سازمان همكاری هاى اسلامى) نیز تنها برای این نشان اعتبار قائل است، از این جهت تنها نشان معتبر بین المللی وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همین نشان است

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه تنها مرجع اعطای نشان حلال استاندارد است بخش ها یا واحدهایی که تا به حال، نشان حلال صادر می کرده اند از این کار اجتناب کنند؛ زیرا تخلف از قانون محسوب می‌شود.

آیت الله مبلغی ادامه داد: بخش حلال در مراکز استانداردها در استانهای کشور باید فرآیند اعطای نشان حلال به واحدهای تجاری و تولیدی را تسریع بخشند

فقیه ناظر بر امور حلال افزود: استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌ها و امکانات موجود در استان‌ها در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد استفاده در امر حلال قرار گیرند.

در ادامه مهندس غلام رضا امینی مدیرکل صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد آماری از وضعیت موجود در حوزه صدور نشان استاندارد حلال در چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و قزوین ارائه داد.

  • نویسنده :
  • منبع :