19 دی: رسانه آمریکایی بیزنس اینسایدر در خبری با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع فزاینده کرونا در این کشور به ویژه در ایالت لوس‌آنجلس، از بستری شدن بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در مغازه‌ها و برخی کلیساهای کوچک خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری آمریکایی، یک بیمارستان در لس آنجلس که دومین شهر پرجمعیت آمریکا به شمار می‌رود، به‌اندازه‌ای با ازدحام بیماران کرونایی روبرو است که اکنون مجبور به درمان برخی از بیماران در مغازه‌های هدیه فروشی و برخی کلیساهای کوچک است. 
 «دکتر الن بچلور» Elaine Batchlor، مدیربیمارستان «مارتین لوتر کینگ» لوس آنجلس در این خصوص گفت: در صورت ادامه روند افزایش مبتلایان، ممکن است مجبور به استفاده از تکنیک‌های زمان جنگ باشیم که در آن مراقبت‌های درمانی هم سهمیه‌بندی شده بود. 
وی افزود: «ممکن است مجبور به انجام کاری بشویم که به عنوان متخصصان بهداشتی، حتی فکر کردن به آن هم نفرت انگیز باشد».  
پیشتر، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که این بیمارستان به جوامع فقیر در جنوب لس آنجلس خدمات رسانی می‌کند. 
مدیر بخش اورژانس این بیمارستان هم در گفت و گو با نیویورک تایمز تاکید کرده بود در حالیکه بخش اورژانس به طور معمول می‌تواند همزمان ۳۰ نفر را معاینه کند، اما در میانه همه گیری کووید-۱۹، روزانه به ۱۰۰ بیمار خدمات رسانی می‌شود. وی افزود: اتاق انتظار بیمارستان در حال حاضر چادری است که در بیرون از بیمارستان قرار دارد. 
گفته می‌شود بیش از ۶۶ درصد ظرفیت این بیمارستان را بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تشکیل می‌دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهد در بیمارستان‌های سراسر لس آنجلس، به ویژه در جنوب این شهر بزرگ و پرجمعیت کالیفرنیا، شرایط مشابهی برقرار است. 
اکنون مقامات ایالتی در لوس آنجلس در حال بررسی آزمایش نمونه‌هایی برای ویروس کرونای جدید و قابل انتقال هستند که ابتدا در انگلیس کشف شد. تا بدین ترتیب ارتباط میان افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا و ویروس جدید را کشف کنند. با این حال، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نادیده گرفتن فاصله اجتماعی و سایر اقدامات محافظتی در طول تعطیلات جشن شکرگزاری سبب افزایش شدید شمار مبتلایان شده است. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا