19 دی: معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار کلاس درس مجازی در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: برنامه‌ریزی شده تا با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه امتحانات پایان ترم در امنیت کامل و به دور از تقلب برگزار شود.

حسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا زمان زیادی صرف تنظیم آیین و مقررات برگزاری کلاس های آنلاین شد تا مقررات آموزش الکترونیک در دانشگاه ها وضع شود اما امسال این آیین نامه ها آماده بود و در شروع ترم آیین نامه هایی همچون ارزیابی کلاس ها، برگزاری کلاس ها و برگزاری امتحانات به اساتید و اعضای هیات علمی ابلاغ شد. 

وی با اشاره به نحوه برگزاری کلاس های عملی ادامه داد: برخی از کلاس های عملی به صورت مجازی برگزار می شود و کلاس های عملی که نیاز به حضور دانشجویان در آزمایشگاه و کارگاه دارد نیز با مناسب تر شدن شرایط، حضوری برگزار می شود. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص نحوه نمره‌دهی دانشجویان گفت: ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر و در طول ترم انجام شده و شرایطی ایجادشده است تا اساتید در کلاس ها دانشجویان را ارزیابی کنند. 

حسینی تصریح کرد: برگزاری آزمون امن موضوع بسیار مهمی است که با برنامه ریزی های انجام شده در دانشگاه تهران و بارگذاری نرم افزارهای داخلی روی سیستم آموزش مجازی تقلب شناسایی و با استفاده از آنها آزمونی کم حاشیه در دانشگاه برگزار می شود. 

وی عنوان کرد: تاکنون دو آزمون زبان با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر به صورت مجازی و بدون هیچ مشکلی برگزار شده است و امیدواریم امتحانات پایان ترم نیز بدون هیچ چالشی برگزار شود. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص زمان امتحانات عنوان کرد: حدود سه هفته به ترم نودانشجویان افزوده شده است و امتحانات آنها از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود. همچنین کلاس های دانشجویان قدیمی که از ۲۹ شهریور ماه آغاز شده و امتحانات آنها از ۲۷ دی ماه تا ۱۰ بهمن برگزار می شود. 

حسینی تصریح کرد: بخش عمده جلسات پایان نامه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما این امکان وجود دارد که با هماهنگی های لازم دفاع از پروپوزال و آزمون جامع به صورت حضوری نیز برگزار شود.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :