معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان این‌که تاکنون دست‌کم ۱۰ عکاس و خبرنگار قمی مبتلابه کرونا شده‌اند،‌ گفت: برخی خبرنگاران استان در بیمارستان بستری بوده و برخی نیز در قرنطینه خانگی دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند که خوشبختانه حال تمام آن‌ها رو به بهبودی است.

محمدجواد محرابی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تقدیر از زحمات اهالی رسانه‌ای استان به‌منظور پوشش مناسب اخبار کرونایی ،‌ افزود: شاهد عملکرد بسیار خوب، هم‌افزایی مناسب و پوشش پرحجم اخبار مربوط به کرونا در رسانه‌های قم هستیم.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: تلاش خبرنگاران و اهالی رسانه‌ای استان برای پوشش رویدادهای مربوط به کرونا به‌خوبی منعکس نشده است.

وی تاکید کرد: رسانه‌های استان به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق از خدمات کادر درمانی، شفاف‌سازی و پاسخ به شبهه‌های مطرح‌شده در فضای مجازی پیرامون شیوع کرونا عملکرد منحصربه‌فردی را از خود ثبت کردند.

محرابی گفت: خبرنگاران و عکاسان خبری با حضور در مراکز درمان بیماران کرونایی و پوشش اخبار میدانی در این ایام، با به خطر انداختن سلامت خود، وظیفه حرفه‌ای‌شان را برای انعکاس تلاش جهادگران سلامت و پاسخ به مخاطرات و شبهه‌های فضای مجازی به‌خوبی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ خبر، گزارش، ‌مصاحبه و محتوای رسانه‌ای توسط رسانه‌های استان در مورد کرونا تولید و منتشرشده است.

وی ادامه داد: این آمار مربوط به محتوای ثبت‌شده در قرارگاه رسانه‌ای کرونایی قم است ولی آمار کل تولیدات رسانه‌های استان با محوریت سوژه کرونا در این ۲ ماه به بیش از سه هزار اثر می‌رسد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: پوشش مناسب رسانه‌ای تلاش جهادگران سلامت در مراکز درمانی و همچنین مجاهدت‌های گروه‌های جهادی داوطلب نقش موثری در گسترش روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و همچنین شکل‌گیری و انعکاس این موج عظیم مهرورزی ملت ایران داشته است.

وی گفت: رسانه‌های این استان از آغاز بحران کرونا، ۱۱ موضوع چالش‌برانگیز و حساس مانند تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اماکن مذهبی را با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطلوب مدیریت کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا