مونته‌نگرو تنها کشور اروپایی که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کووید۱۹ در آن گزارش نشده بود، بامداد چهارشنبه دو مورد ابتلا به این ویروس را تایید کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه گزارش داد با اعلام «داسکو مارکویچ» نخست‌وزیر مونته‌نگرو مبنی بر ثبت دو مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور، اکنون دیگر همه کشورهای اروپایی با این ویروس درگیر شده‌اند.

دولت مونته‌نگرو پس از تایید این دو مورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمل‌ونقل ریلی و اتوبوس، ورزش‌های فضای بسته و باز، اماکن تفریحی و استخرها در این کشور تعطیل می‌شود.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که آرایشگاه‌های مردانه و زنانه تعطیل شده و مردم توصیه به تعویق جشن‌های عروسی و برگزاری محدود مراسم تدفین می‌شوند.

دولت مونته‌نگرو به فروشگاه‌ها دستور داد که ۲ ساعت کاری آغازین روز خود را به ارایه خدمات به کهن‌سالان و معلولان اختصاص دهند.

مونته‌نگرو روز گذشته همه پروازهای داخلی و خارجی و همچنین حمل‌ونقل اتوبوسی و ریلی بین‌المللی را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

سران اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب توافق کردند که مرزهای خارجی این اتحادیه را به مدت ۳۰ روز برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ببندند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا