19 دی: خمیر بازی اسلایم که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب کودکان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خمیر بازی اسلایم که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب کودکان به شمار می‌رود اما طبق آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان زایی این نوع خمیر‌های بازی به اثبات رسیده است.

به همین منظور گشت مشترک تعزیرات استان اردبیل با همکاری بازرسان صمت و غذا و دارو و بهداشت، اقدام به جمع آوری این نوع خمیر‌های بازی از سطح لوازم التحریر فروشی‌ها و اسباب بازی فروشی‌ها کردند.

عوارض خمیرجادویی یا همان ژل اسلایم

محصولات اسلایم محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. ظاهر بامزه آن‌ها و همچنین بافت بسیار نرم و منعطف، یکی از عوامل محبوبیت این اسباب بازی‌ها مخصوصاً در بین کودکان است. براساس آزمایشاتی که کارشناسان غذا و دارو کرده اند نشان می‌دهد که اسباب بازی‌های اسلایم می‌توانند بیش از اینکه فایده داشته باشند، به انسان‌ها آسیب وارد کنند، زیرا حاوی سطح بالایی از مواد شیمیایی هستند. 

اسلایم یک ماده چسبناک و انعطاف پذیر است که با ترکیب مواد مختلفی ایجاد می‌شود و به آن سدیم بورات یا بوراکس با آب هم گفته می‌شود.

اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل‌های گوناگونی درمی آید. خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می‌توانند اشکال و اجسام درست کنند. بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا می کند، اما خالی از لطف نیست که بدانید همین وسیله بازی ممکن است کودک شما را بیمار کند. 

اسلایم از کجا آمده است؟

این اسباب بازی اصالتاً در سال ۱۹۷۶ عرضه شد و اولین بار از صمغ گوار ساخته شده بود که یک محصول پودری از یک نوع لوبیا است. از آن جا به بعد انواع مختلفی از آن‌ها ساخته شدند. بعضی از آن‌ها چند رنگه و بعضی از آن‌ها بسیار جذاب بودند.

خانواده هایی که از اسلایم برای کودکان خود خریداری کرده اند، باید بدانند که این اسباب بازی ها حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است سوختگی های شدیدی را هم روی پوست کودکان ایجاد کند.

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :