عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ارایه تذکر به حناچی (شهردار تهران) گفت: شهرداری ووهان دستگاه زباله‌سوز بیمارستانی به شهرداری تهران هدیه کرده اما مشخص نشد این هدیه چه شد.

«زهرا نژادبهرام» روز یکشنبه در جریان دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران با ارایه تذکری به پیروز حناچی  اظهار داشت: شهرداری تهران برای شهر ووهان در شیوع بیماری اقداماتی انسان‌دوستانه و کمک‌هایی را انجام داد و بر همین اساس شهرداری چین هدایایی را برای تهران ارسال کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله هدایای ارسالی، دستگاه‌های زباله‌سوز بیمارستانی برای تهران بوده که در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفت و پس از آن مشخص نشد این هدیه چه شد.

نژادبهرام با اشاره به اینکه یک سوم کشته‌های ناشی از کرونا مربوط به پایتخت است و تهران ۱۱ میلیون جمعیت دارد، گفت:  این سؤال مطرح است که چرا شهردار تهران این موضوع را پیگیری نکرده و اقدامات لازم را انجام نداده است تا دستگاه‌ زباله‌سوز بیمارستانی را دریافت و برای تهران نصب و راه‌اندازی کند.

وی عنوان کرد؛ اگر به هر دلیل دیگری این دستگاه زباله‌سوز به شهر دیگری ارسال شده باید بازپس‌گیری شود.

وی افزود: باید اقدامات قانونی انجام شود، چرا که این دستگاه برای تهران بوده است.

وی تاکید کرد که سرانجام هدیه ووهان به تهران مشخص نیست.

پیش از این شهردار قم در این رابطه گفته بود؛ با اشاره به انجام نامه‌نگاری و تماس‌های مکرر با سفیر ایران در چین؛ نماینده‌ای از سوی شهرداری قم جهت انجام امور اداری و گمرکی به مبادی ذی‌ربط معرفی شده است و در صورتی که شرایط طبق برنامه ‎ریزی ما پیش برود در اردیبهشت ماه جاری دستگاه زباله سوز اهدایی از سوی دولت چین، به مردم قم تقدیم خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :