معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با تشریح برخی از صنوف که فعالیت‌شان همچنان در پایتخت ممنوع است، اعلام کرد که واحد‌های صنفی واقع در سرا‌های مسقف و پاساژ‌های بازار تهران نیز اجازه فعالیت ندارند.

سرهنگ نادر مرادی درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحد‌های صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحد‌های صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی ابلاغ شده، رعایت کنند.

وی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت‌شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه‌های بدنسازی، سالن‌های ورزشی، تالار‌های پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، سالن‌های تئاتر و سینما، پاساژ‌های مسقف، رستوران ها، قلیان‌سراها، کافی شاپ‌ها و ... جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت‌شان مجاز نیست. البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می‌شود که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: در عین حال ممکن است واحدی صنفی جزو مشاغل کم ریسک باشد، اما مشخصاتش در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کد مربوطه را دریافت نکرده باشد که در این خصوص لازم است حتما نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام شده و سپس واحد صنفی بازگشایی شود؛ چرا که در غیر اینصورت فعالیت واحد مذکور مجاز نیست.

مرادی در مورد فعالیت بازار تهران و مگامال‌ها در پایتخت نیز گفت: همانطور که گفته شده، پاساژ‌های مسقف با توجه به شرایطی که برابر تجمع در آن‌ها وجود دارد، فعلا مجاز به فعالیت نیستند. در مورد بازار تهران هم سرا‌ها و پاساژ‌های مسقف مجاز به فعالیت نخواهند بود.

به گفته وی، در مورد پاساژ‌های روباز محدودیتی وجود نداشته و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت‌شان ممنوع نیست.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد فعالیت انبار‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز اظهارکرد: در این خصوص دستورالمعل بهداشتی صادره به آن‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه این موضوع در اکثر کارگاه‌ها نیز رعایت می‌شود. این کارگاه‌ها نیز با رعایت دستورالمعل می‌توانند فعالیت کنند، اما اگر چنانچه از دستورالعمل سرپیچی کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا