19 دی:‌ همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور فرماندار و معاون استاندار قم عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 18 روستای دهستان قمرود آغاز شد.

به گزارش شرکت آب و فاضلاب قم، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در آیین کلنگ زنی طرح آبرسانی به 18 روستای قمرود در سخنانی کوتاه این پروژه را ارزشمند توصیف کرد و ابرازی امیدواری کرد به همت شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری اداره کل راهداری و کشاورزانی که در مسیر این خط لوله هستند هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد و 6 هزار نفر جمعیت این منطقه از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمبود منابع آبی و کیفیت پایین آب این روستاها را ازجمله ضرورت‌های اجرای این پروژه ذکر کرد و گفت: آب این روستاها در حال حاضر از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود که به لحاظ کیفیت بسیار شور است و آب شرب آن‌ها نیز توسط آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز یک خط لوله برای آبرسانی به این روستاها از شهر قنوات اجرا شده است اظهار داشت: افزایش مصرف در شهر قنوات و ظرفیت پایین این خط لوله، آبرسانی به این روستاهای قمرود را با مشکل مواجه کرده است.

علی جان صادق پور با بیان اینکه با اجرای این طرح، 18 روستای دهستان قمرود از آب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر مشکلات اجتماعی و معارضات کشاورزان برطرف شود عملیات اجرایی تا پایان خردادماه به پایان خواهد رسید.

وی 17 کیلومتر خط لوله، یک مخزن هزار مترمکعبی و 42 حوضچه شیرآلات را ازجمله اجزاء این پروژه برشمرد و یادآور شد: طرح آبرسانی به 18 روستای دهستان قمرود در مجمع با اعتبار 16 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اجرا خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :