19 دی: طرح ارتقا ظرفیت تأمین آب شرب برای آبرسانی به 23 روستای بخش جعفرآباد قم با حضور با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در آیین بهره‌برداری از بخشی از طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی بخش جعفرآباد که با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، در سخنانی شرکت آب و فاضلاب را دستگاهی پویا در سطح استان توصیف کرد و ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در آبرسانی در سطح استان گفت: به صورت مکرر شاهد تلاش‌ها و اقدامات جدید آبفای استان در راستای بهبود وضعیت آب‌رسانی هم در شهرها و هم روستاها هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقا ظرفیت تأمین آب شرب برای آبرسانی به 23 روستای بخش جعفرآباد اجرا شده است.

وی حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق 22 متر، اجرای خط انتقال آب به طول 1900 متر، اصلاح و توسعه شبکه آب به طول هزار متر، اجرای خط انتقال نیرو رسانی به طول هزار و 100 متر، احداث 4 حوضچه شیرآلات و احداث پست هوایی به ظرفیت 160کیلوولت آمپر از جمله بخش‌های این طرح برشمرد خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی در مجموع با اعتبار 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و 9 هزار و 700 نفر از جمعیت بخش جعفرآباد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

علی جان صادق پور با اشاره به مشکلات کمی و کیفی تأمین آب در این بخش در فصل تابستان و کاهش آبدهی چاه‌ها به دلیل رانش زمین یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان 1400 با اقدامات صورت گرفته و حفر این چاه جدید با کمبود آب برای روستاهای این بخش مواجه نشویم.

وی در پایان تأکید کرد: با استفاده از منابع آب زیرزمینی و حفر چاه جدید تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا زمان انتقال آب پایدار سرشاخه‌های دز به بخش جعفرآباد، مردم عزیز این بخش با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

  • نویسنده :
  • منبع :