استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مراسم تجمع و افطاری در اماکن مقدس و مساجد استان در ماه مبارک رمضان تا نیمه اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

بهرام سرمست روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، در گفت‌وگویی، با اشاره به برخی مصوبات این جلسه اظهار کرد: حفظ شرایط قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل پر ریسک ازجمله مصوباتی است که در استان قم نیز کماکان ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به تداوم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی و آموزشی تا اطلاع ثانوی گفت: مراکز علمی دانشگاهی مجاز هستند صرفا در مقطع دکترا به‌صورت حضوری فعالیت نمایند.

سرمست به بازگشایی برخی صنوف و آغاز بکار مجدد کسبه کم ریسک اشاره کرد و بیان داشت: پاساژها و صنوف واقع در اماکن مسقف و بازارها مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفا تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت خواهند بود و دستورالعمل‌های آن از طریق اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان و افزود: مقرر شد تجهیز و نوسازی و افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری در شهرهای بزرگ در دستور کار قرار گیرد .

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا