19 دی: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از صحبت‌هایش درباره واکسن روسی برداشت اشتباه شده، افزود: من برای حمایت از تولید داخلی هیچ واکسن خارجی را نمی‌زنم و فرقی ندارد که این واکسن روسی باشد. منتظر می‌مانم تا واکسن تولید داخل به نتیجه برسد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت و گو با روزنامه اینترنتی فراز با اشاره به اینکه از صحبت‌هایش درباره واکسن روسی برداشت اشتباه شده، افزود: «من برای حمایت از تولید داخلی هیچ واکسن خارجی را نمی‌زنم و فرقی ندارد که این واکسن روسی باشد. منتظر می‌مانم تا واکسن تولید داخل به نتیجه برسد». 

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در واکنش به ورود اولین محموله واکسن‌های روسی به «روزنامه اینترنتی فراز»، کرونا گفت: « این واکسن ها مورد تایید مقامات وزارت بهداشت قرار گرفته است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند اما این مهم نیست، مساله اصلی حمایت از تولید داخلی است».

شهریاری، با اشاره به اینکه از صحبت‌هایش درباره واکسن روسی برداشت اشتباه شده، افزود: «من برای حمایت از تولید داخلی هیچ واکسن خارجی را نمی‌زنم و فرقی ندارد که این واکسن روسی باشد. منتظر می‌مانم تا واکسن تولید داخل به نتیجه برسد».

هرچند پیش از این حسینعلی شهریاری در واکنش به این اظهارات گفت که او نیز واکسن روسی نمی‌زند. شهریاری گفته بود: «درباره هر واکسن خارجی نظر من این است که بعد از واردات، ابتدا خود مسئولان واکسن را بزنند و در صورتی که این واکسن مشکلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود چراکه وقتی از انجام مراحل کامل کارآزمایی بالینی واکسن اطمینان نداریم قرار نیست روی مردم ما آزمایش شود. پیش از او هم مینو محرز، عضو ستاد مبارزه با کرونا، گفته بود به علت مطمئن نبودن واکسن روسی از آن استفاده نمی‌‌کند».

رییس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین خرید واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا را تکذیب کرد. او در این‌باره نیز اظهار داشت: رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در پاسخ به او اعلام کرده چنین چیزی صحت ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :