19 دی: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون با روزانه ۱۰۰۰ نفر آغاز خواهد شد و سپس با توجه به ارزیابی مجدد سیستم، روزانه ۵ هزار، ۱۰ هزار و به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، درباره جزئیات واکسیناسیون با واکسن روسی، توضیحاتی ارائه داد.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره میزان ورود واکسن اسپوتنیک روسی به کشور، گفت: واکسن روسی در مرحله اول حدود چند ۱۰ هزار دوز وارد شد و بخشی از آن هم برای نمونه برداری و تأیید نهایی و انطباق با اسناد فنی، به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو خواهد رفت. با این حال با همین تعداد از روز سه شنبه ۲۱ بهمن اولین تزریق واکسن کرونا با اولویت بندی که مشخص شده است، آغاز می‌شود.

جهانپور اظهار داشت: احتمالاً این اقدام با یک مراسم نمادین در تهران کلید خواهد خورد و آغاز واکسیناسیون را ما با همین تعداد در همکاران بخش‌های ICU بیمارستان‌های ریفرال شروع می‌کنیم.

وی افزود: واکسیناسیون با روزانه ۱۰۰۰ نفر آغاز خواهد شد و سپس با توجه به ارزیابی مجدد سیستم، روزانه ۵ هزار، ۱۰ هزار و به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. البته واکسن در مرحله اول به کسانی تزریق می‌شود که تست مثبت PCR نداشته باشند، اما به طور کلی در پروسه واکسیناسیون منعی برای تزریق به افرادی که قبلاً مبتلا شده‌اند، نداریم.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر