19 دی: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: جلسه امروز به بررسی سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت.

وی افزود: مشکلات کتابخانه ها به جهت سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم، سرانه مطالعه، یارانه مطبوعات در برخی استان ها و معیارها و شاخص های کیفی حمایت از مطبوعات، حمایت از هنرمندان و پدید آورندگان آثار فرهنگی، هنری و صنایع دستی در استان ها، بیمه هنرمندی و بیمه بیکاری، ضرورت حمایت از مؤلفین کتاب در استان ها به ویژه استان های مرزی، پروژه های نیمه تمام فرهنگی و مجتمع های فرهنگی و هنری در برخی استان ها، محور سوالات نمایندگان بود.

منتظری اضافه کرد: وزیر نیز در خصوص این محور ها توضیحاتی ارائه کرد برای مثال در حوزه حمایت از هنرمندان اشاره کرد که حمایت ها از طریق صندوق حمایت در سراسر کشور انجام شده است و بر افزایش میزان این حمایت ها برای آینده تاکید کرد. در پایان نیز یکی از نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشد و مقرر شد پرسش را به صحن ارجاع دهد البته این موضوع به آن مشروط شد که اگر مشکل تا قبل از زمان ارجاع رفع شود، سوال خود را پس بگیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :