19 دی: معاون رئیس‌جمهور گفت: تا پایان دولت، ۲ برنامه اساسی برای تمامی استان‌ها در حوزه طرح‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی لحاظ کردیم.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی اظهار داشت: "استقلال" یکی از اهداف انقلاب اسلامی است که تا امروز به‌نحو شایسته‌ در کسب این هدف موفق بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: ایران‌ اسلامی امروز یکی از مستقل‌ترین کشورهای جهان است و این ویژگی بسیار بااهمیت و ارزشمند شایسته‌ای ملتی است که 42 سال در برابر فشارهای مختلف مقاومت و ایستادگی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه کشور و گام‌هایی که دولت‌ها در این مسیر برداشتند گفت: از آغاز دولت یازدهم تا امروز حدود 111 پروژه برای توسعه گیلان تعریف شد و 2 هزار و 679 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای‌ پروژه‌ها درنظر گرفته شد که تا امروز 5 هزار و 83 میلیارد تومان پرداخت شده و نشان‌ می‌دهد 190 درصد اعتبارات تحقق پیدا کرده است.

نوبخت 6 ماه باقی مانده از عمر دولت فعلی را بسیار بااهمیت دانست و گفت: در حال حاضر 59 طرح و پروژه به عناوین مختلف برای گیلان احصاء شده است که 2 هزار و 932 میلیارد تومان برای‌ این پروژه‌ها در نظر گرفته شد و تاکنون هزار و 710 میلیارد آن پرداخت شده‌ و هزار و 200 میلیارد تومان باید قبل از اتمام دولت پرداخت و پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس جمهور پروژه‌های راه‌آهن را جزو طرح‌های بزرگ کشور دانست و افزود: اتمام پروژه‌های راه‌آهن باید در دستور کار باشد و تا پایان دولت، 2 برنامه اساسی برای تمامی استان‌ها در حوزه طرح‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی لحاظ کردیم.

وی به تکمیل پروژه سد شفارود، پلرود و دیگر سدهای لاستیکی استان گیلان در موعد مقرر تاکید و بیان کرد: تکمیل این سدها برای ما بسیار اهمیت دارد؛ سازمان برنامه و بودجه با وجود محدودیت‌های منابع اما در تلاشیم که به‌گونه تقسیم‌ کار کنیم تا طرح‌هایمان تکمیل شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بازدید میدانی از طرح‌های مهم استان گیلان را جزو برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاشیم که تمامی طرح‌ها‌ تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده شود.

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم