19 دی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات فراوان حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران در صحنه های مختلف گفت: اهانت به مسوولان، تهمت، توهین و هتک حرمت آنها و تفرقه افکنی نه تنها از نظر شرعی غلط و جایز نیست، بلکه خلاف مصلحت کشور است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به وحدت شکنی، ایجاد تفرقه و توهین به مسوولانی که مشغول خدمت به نظام و کشور می باشند، به شدت تنفر دارند و بارها در سخنان خود نسبت به این مباحث اظهار تنفر و مخالفت کردند، چرا که این کارها از نظر شرعی؛ تهمت، توهین و هتک حرمت است و جایز نمی باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اکنون مسئولان نظام در معرض دید مردم و دنیا قرار دارند و آنها بسیار توجه دارند که جایگاه مسوولان نظام در بین مردم چگونه است، امروز وظیفه مردم مومن، انقلابی و ولایی این است که تابع رهبر انقلاب باشند و مصلحت های کشور را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: مردم ما نباید کاری کنند که مسئولان نظام تضعیف و یا مورد هتک حرمت قرار گیرند، بلکه باید از مسوولان برای پیشبرد امور کشور در برابر دشمنان، حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر کسانی نسبت به عملکرد مسئولان اعتراض یا انتقاد دارند، از راه های درست و قانونی پیگیری کنند، گفت: مسئولان از انتقادها و حتی اعتراض های مردم، استقبال می کنند، اما این انتقادها باید به صورت مستدل و منطقی و در فضای آرام بیان شود مسوولان یا برای آنها پاسخ دارند و یا اینکه اگر مشکلی جایی باشد، قطعا می پذیرند و برای رفع آن تلاش می کنند، باید مسیر درست را انتخاب کنیم.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: نباید به جای ارائه منطقی انتقاد و یا اعتراض، به سمت هتک حرمت و توهین برویم که دشمنان خدای ناکرده احساس کنند میان مردم و مسوولان نظام اختلاف وجود دارد و یا اینکه جایگاه مسئولان در بین مردم ضعیف است، آنها هجمه های خود را بیشتر می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هم اقتضائات شرعی و هم مصلحت وضعیت کنونی کشور می طلبد که اقدامات خلاف وحدت را کنار گذاشته و با همدلی و وحدت کلمه و احترام به مسئولان، تلاش کنیم دشمنان انقلاب مایوس شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :