19 دی: یکی از مراجع تقلید با بیان این‌که نمایندگان مجلس مسئولیت مهمی نسبت به مردم دارند، گفت: نمایندگان مجلس برای خدمت‌گذاری به مردم تلاش بیشتری کنند.

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان مجلس بدانند این مسئولیت امانتی است که خدا بر عهده‌شان گذاشته است و از این لحاظ باید طوری عمل کنند که سربلند بیرون بیایید.

آیت‌الله نوری همدانی تثبیت بر قوانین و نظارت بر اجرای آن و توجه به مردم از جمله ویژگی‌های نمایندگان خدمت‌گذار مجلس شورای اسلامی دانست و بر اهمیت توجه به حقوق مردم و خدمت و رفع مشکلات آن‌ها در جامعه تاکید کرد.

وی ادامه داد: هر انسانی نسبت به هم‌نوع خود مسئول است و لازم است در عین توجه به اجتماع و کمک به مردم، نسبت به شناخت قدرت‌ها و دفاع از مسلمانان هم مسئولیت دارد.

وی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی این وظیفه را بر عهده ما گذاشته و نباید نسبت به اتفاقات جهان اسلام بی تفاوت بود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر کشور آمریکا، گفت: امروز در حالی غرب از حقوق بشر دم می‌زند و ایران را به عدم پیروی از حقوق مردم متهم می‌کند که خودشان در این رابطه کارنامه خوبی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: همگان شاهد بودند که آمریکا و غرب در مساله ترامپ که حامی تروریست بوده و آن همه جنایت در کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه ایجاد کرده و چه رفتاری داشته است، به سادگی از همه چیز گذشتند، این همان حقوق بشر آن‌هاست.

وی ادامه داد: این مساله را نباید در مورد همپیمانان آن‌ها مانند اسراییل و عربستان در پرورش و تربیت گروه‌های تروریست داعش به سادگی فراموش کرد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که وقتی کشوری مانند ایران علیه این گروه تروریستی ایستاده و مبارزه می‌کند، ایران را به دلیل مبارزه با تروریست متهم به نادیده گرفتن حقوق بشر می‌کنند؛ این همان حقوق بشری است که غربی‌ها دم می‌زنند.

  • نویسنده :
  • منبع :