19 دی: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که این سازمان ماهانه ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در طول امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داده است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در هجدهمین آیین پویش ره سلامت و مراسم افتتاح پروژه ICERP و تجهیزات و ملزومات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت ستاد فرماندهی مقابله با کروناست و باید از همه افرادی که در این عرصه تلاش کردند، قدردانی کنیم. ما هر ۴ ماه یک بار باید گزارش عملکرد تمامی وزارتخانه‌ها را به رییس جمهوری تقدیم کنیم و با افتخار می‌گوییم که وزارت بهداشت با حسن عمل در سپهر خدمت و نظام اداری و اجرایی کشور می‌درخشد و آیندگان از این موضوع به نفع شایسته تجلیل خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: بیماری کرونا و مقابله با آن باعث نشد که وزارت بهداشت زمین گیر شود، بلکه بسیار فعال در عرصه توسعه و سازندگی و گسترش خدمات نیز تلاش کرده است.

وی ادامه داد: رییس جمهوری به تاسی از آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، اعلام کرد که همه امکانات کشور برای مقابله با کرونا آماده و پای کار باشد. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه نیز با مساعدت مالی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در یک ماه برای این پشتیبانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در طول سال برای تقویت این فعالیت انجام داد تا کادر درمان پرنشاط به کار خود ادامه بدهند.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: فعالیت وزارت بهداشت در یک سال گذشته فقط در حوزه کرونا و پایین آوردن تعداد بیماران نبوده است. وزارت بهداشت در جهت توسعه زیرساخت‌ها و گسترش امکانات نیز فعالیت کرد و برای ماه‌های آینده با بیش از ۱۱ هزار تخت و تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل آنها نیز مواجه خواهیم بود.

نوبخت افزود: به جز ۲۳ هزار مجوز استخدامی که در سال گذشته اجرایی شده بود، ۳۰ هزار نیروی جدید هم مجوز داده شد که اضافه شود و کارهای آن در حال پیش رفت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با همکاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موفق شدیم ارز و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت را همچنان با ارز ترجیحی حمایت کنیم. در حالی‌که سیاست مجلس این بود که این شکل تغییر پیدا کند، اما با تلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این حمایت از نظر ارزی با سهمیه خاصی که با ارز ترجیحی اختصاص یافته، ادامه خواهد یافت و در بودجه ۱۴۰۰ جهش و رشد قابل توجهی در اعتبارات وزارت بهداشت می‌بینیم. دولت پشتیبان وزارت بهداشت است تا بتواند بیماری کرونا را به نحو شایسته‌ای فرماندهی کند.

نوبخت گفت: باید از بانک جهانی قدردانی کنیم. هرچند محدود و در شرایطی که میلیاردها دلار از پول ایران به ناحق و غیرقانونی در برخی بانک‌ها و کشورها محبوس و مسدود است، اما در زمینه وام اقدام کرد. از سازمان جهانی بهداشت نیز قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری گسترده باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :