وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز تولید روزانه ماسک صنعتی و صنفی به حدود ۶ میلیون عدد رسیده است.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در اولین جلسه مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، تصریح کرد: در سایه تمهیدات امروز تولید روزانه ماسک صنعتی و صنفی به بیش ۵ تا ۶ میلیون عدد رسیده است و حتی شاهد ابتکار عمل یک شرکت دانش بنیان و شرکت‌های ماشین سازی کشور در مهندسی معکوس ماشین آلات صنعتی تولید ماسک بودیم که با استقبال تولیدکنندگان داخلی نیز مواجه شده و هم اکنون بیش از ۱۰ دستگاه از این مورد به صورت تمام اتوماتیک تولید و تحویل واحد‌های تولیدی شده است و در روند تولید ماسک صنعتی کمک شایان توجهی می‌نماید.

رحمانی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، در تولید و تامین مواد شوینده هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و یکی از آثار و نمود‌های رونق تولید در سال ۹۸ در همین بخش بوده که شاهد تامین حداکثری نیاز مصرفی مردم حتی در دوران پیک مصرف این اقلام در سطح کشور بودیم.

وی افزود: در تولید دستکش پزشکی و همچنین مواد ضدعفونی کننده شاهد افزایش چند برابری تولیدات بودیم که این رقم فقط در اقلام ضد عفونی کننده بیش از ۸ برابر تولیدات قبلی است و این شامل سایر تجهیزات پزشکی نیز می‌شود.

وزیر صمت اضافه کرد: با تداوم روند موجود در تولید ماسک و برخی اقلام بهداشتی، حتی در شرایط مازاد نیاز کشور قرار می‌گیریم که باید روی موضوع صادرات موارد برنامه ریزی و اقدام کنیم.

ذخایر کالا‌های اساسی، هم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد

رحمانی در خصوص تامین مناسب کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم نیز توضیح داد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده برای تامین کالا‌های مورد نیاز ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان، هیچ گونه کمبودی در این حوزه وجود نداشت و حتی در مواردی که شاهد شوک تقاضا در سطح فروشگاه‌ها بودیم، سریعاً اقلام کالایی مورد نیاز تامین و در دسترس مردم قرار گرفت و جنبه روانی کاملاً مثبتی در بازار حاکم بود و مردم توانستند با آرامش کامل اقلام مورد نیاز خود را تهیه و تامین کنند.

وی گفت: ذخایر کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور، هم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و روند تامین این اقلام نیز در حال انجام است و پیش بینی‌های لازم در این خصوص شده و در کالا‌هایی مثل گوشت مرغ و گوشت قرمز بالاتر از حجم ذخیره سال گذشته در انبار‌ها موجودی داریم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا