19 دی: هر دلار امروز (یکشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۶۲۶ تومانی همراه‌شد. نرخ هر یورو نیز به ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان رسید.

قیمت فروش یورو امروز با کاهش ۶۰۶ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (شنبه) به ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۹۳۵ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان بود. همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۴ هزار و ۳۴۱ تومان است.

علاوه بر این، نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۹۰۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۹ هزار و ۱۹۰ تومان اعلام شد.

براساس این گزارش در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (شنبه)، هر یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۹۵۷ تومان و هر دلار ۲۵ هزار و ۳۰ تومان به فروش رسید.

 همچنین در سامانه سنا روز کاری گذشته (شنبه)، حواله یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۲۴۰ تومان معامله و همچنین حواله دلار به قیمت ۲۴ هزار و ۲۹۰ تومان فروخته شد.

به گزارش ایرنا، بررسی رفتار فعالان بازار ارز در روزهای اخیر نشان‌دهنده تردید و سرگردانی آنهاست به طوری که آنها از تداوم رشد بهای ارز نا امید شده و در انتظار ریزش قیمت‌ها هستند، اگرچه تحولات سیاست خارجی همچنان مبهم است، اما به نظر می‌رسد که دلالان بازار ارز از اکنون به پیشواز تحولات پیش رو رفته‌اند.

ترس و دو دلی دلالان ناشی از دو چیز است. نخست، هرچند تعلل‌هایی در بازگشت آمریکا به برجام مشاهده می‌شود، اما در تحلیل‌ها و همچنین در جامعه کفه ترازو به سمت بازگشت این کشور سنگینی می‌کند و نه عدم بازگشت. به ویژه اینکه ایران نیز مانعی برای بازگشت به تعهدات برجامی خود نمی‌بیند و بارها این را اعلام کرده است.

دوم اینکه طبق گزارش‌های بانک مرکزی، شاخص‌های اقتصادی کشور در شش ماهه دوم سال عملکرد مثبتی داشته‌اند. این یعنی اینکه به رغم تحریم و شیوع کرونا، روند اقتصاد در جهت مثبت قرار دارد.  

  • نویسنده :
  • منبع :