19 دی: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: این خبر به طوری که عنوان شده صحت ندارد و گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.

سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: این خبر به طوری که بیان شده اساساً صحت ندارد و هیچ گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و ایالات متحده در این خصوص و موارد دیگری در جریان نبوده و نیست.

وی افزود: در خصوص موضوع زندانیان البته آزادی و پیگیری آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا که عمدتاً بدون جرم آشکاری و فرآیندهای غیرحقوقی دستگیر شده اند و در زندان‌های ایالات متحده در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است و همواره ما این موضوع را پیگیری کرده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برخی پیام‌هایی بعد از اینکه دولت جدید در آمریکا به سر آمده از طریق سفارت سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع و برخی از وزرای خارجه کشورها در خصوص آمادگی آنها برای پیگیری این موضوع دریافت شده، که ما هم از همان طریق گفته ایم که سیاست همیشگی ماست و اولویت آزادی زندانیان ما در آمریکا همیشه وجود دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی مدعی شد که دولت بایدن درخصوص آزادی "زندانیان آمریکایی" در ایران با مقامات کشورمان تماس گرفته‌است.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر