19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به حضور تعداد زیادی امدادگر از استانهای همجوار در راستای خدمات رسانی به مردم زلزله زده سی سخت گفت: احتمال شیوع ویروس کرونا در شهرستان دنا بخصوص سی‌سخت بسیار زیاد است.

پرویز یزدانپناه سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در بعضی از شهرهای کشور نیاز است نیروهای خدمات رسان در شهر سی سخت نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا می طلبد مردم کمک های خود به مردم زلزله زده سی سخت را بصورت نقدی به حساب سازمانهای مورد اعتماد واریز کنند.

یزدانپناه تصریح کرد: مردم سی سخت باید از حضور در هر گونه تجمع به جد پرهیز کنند.

وی افزود: هم اکنون ۱۲۶ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری که از این تعداد ۴۲ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد:از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۴ هزارو ۶۹۴ بیمار بهبود یافته است.

 یزدانپناه عنوان کرد: از یکهزارو ۱۱۷ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است.
وی ابراز داشت: بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به وضعیت هشدار دهنده و قرمز در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه افزایش تردد و تجمع در برخی صنوف، ادارات و بانک‌ها نگران کننده بوده و نیاز به مراقبت و احتیاط بیشتری دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :